Reg. av föl efter icke godkänd hingst?

S

smocke

Hur bär man sig åt med registrering på fölet om hingsten ej är godkänd och det inte är betalt någon språngrulla? Är det över huvudtaget möjligt? Vilket förbund kan man vända sig till?
Stoet har gult pass i SPAF. Hingsten är stor häst och fölet kommer bli över ponnygräns, då stoet är maxat.
Jag vill inte dra hela historien om hur och varför detta skett med icke godkänd hingst. Jag vill jätte gärna ha råd i hur man gör med ett sådant föl (om det blir något - inte konstaterat än)
 
Sv: Reg. av föl efter icke godkänd hingst?

Skall fölet ha helt okänd stam? Anger man inte mamman heller, hon står ju ändå här på stallbacken som levande exempel? :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Reg. av föl efter icke godkänd hingst?

Du kan registera med stam i SH också. Men då behöver du DNA från bägge föräldrarna. Enklast är om du kontaktar dem på måndag och får reda på allt som behövs och kostnader för det hela.
 

Liknande trådar

Avel jag velar alldeles för mycket nu :crazy:, ena halvan av mig vill ha föl efter mitt eget sto och andra halvan säger åt mig att köpa en...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 625
Senast: cirkus
·
Avel Jag har tänkt betäcka mitt sto och funderar på hingst.... Stoet är 148 cm, har bra överlinje, mycket bra kors, länd, lår, bra ben och...
2
Svar
34
· Visningar
4 177
Senast: sorbifolia
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 139
Senast: Habina
·
Avel Jag ska försöka hålla det här så kort som möjligt. Jag bestlutade mig för att ta föl på mitt sto då hon inte riktigt passade i de...
Svar
14
· Visningar
3 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp