Regeringen- allvarligaste sedan andra världskriget

Inte oväntat tyvärr. Jag tror nog de faktiskt hållit ut längre än vad många väntat sig. Jag hoppas bara presidenten lyckas sätta sig i säkerhet när staden faller, han behövs vid liv.
Enligt Aftonbladet har USA erbjudit sig att evakuera regeringen, men Zelenskyj vill inte. Jag hoppas han ändrar sig så att Ukrainas lagligt valda styre kan förbli intakt. Stannar de kommer alla att "råka" dö i striderna.
 
Enligt Aftonbladet har USA erbjudit sig att evakuera regeringen, men Zelenskyj vill inte. Jag hoppas han ändrar sig så att Ukrainas lagligt valda styre kan förbli intakt. Stannar de kommer alla att "råka" dö i striderna.

Han kan inte fly i dagens läge, då kollapsar Ukrainas försvar (IMHO). Det bästa vi kan hoppas på är som sagt att han lyckas ta sig därifrån när Kyiv faller.
 
Han kan inte fly i dagens läge, då kollapsar Ukrainas försvar (IMHO). Det bästa vi kan hoppas på är som sagt att han lyckas ta sig därifrån när Kyiv faller.
Nej, inte lämna landet men lämna staden för att undvika att bli fångad. Men det måste ju finnas planerade vägar ut och en bestämd, händelsestyrd tidpunkt när det är dags för honom att lämna.
 
Jag kan inte låta bli att bli stolt när jag läser Zelenskyjs svar på USA's förfrågan om att evakueras. Man har tidigare talat lite om hans brist på erfarenhet och att han vann på the popular vote, men idag står han mer fast och rakryggad än de flesta ledare i modern tid gjort när fienden knackar på dörren. Likaså visar ett stort antal civila män och kvinnor prov på enormt mod och styrka som håller fullt utrustad militär personal stången. Må Gud vara med dem, om han/hon/den/det/de nu finns.
 
Jag kan inte låta bli att bli stolt när jag läser Zelenskyjs svar på USA's förfrågan om att evakueras. Man har tidigare talat lite om hans brist på erfarenhet och att han vann på the popular vote, men idag står han mer fast och rakryggad än de flesta ledare i modern tid gjort när fienden knackar på dörren. Likaså visar ett stort antal civila män och kvinnor prov på enormt mod och styrka som håller fullt utrustad militär personal stången. Må Gud vara med dem, om han/hon/den/det/de nu finns.
Dom har ett enormt mod, men är rädd att det inte kommer att hålla. De har bara kapacitet att hålla staden några dagar. De måste få hjälp, annars kommer detta sluta i något fasansfullt.

Just nu sitter det så många civila fast i tunnelbanor o källare. O det sista jag läste vad de sagt till de ryska soldaterna o göra med de civila är fruktansvärt.
 
Nej Ryssland var knappast speciellt mycket mer demokratisk eller konstruktivt under Medvedevs tid som president.

(Putin har ju faktiskt inte suttit som president i 20 år).

Det är nu inte särskilt konstigt att inget ändrades. Putin var premiärminister när Medvedev var president och de är bekanta sedan lång tid tillbaka. I realiteten verkar Putin haft reell makt även under tiden han inte varit president. Det har varit rätt populärt att jämföra Putin och Medvedev med Batman och Robin(det har inte Putin uppskattat alls).
 
Författaren Lars Wilderäng driver en väldigt bra blogg (får inte länka, men går att finna via Google, bloggens namn börjar på C).
Har nyttjar sig av Open source-rapportering med bra källor, och även vissa analyser.
Den kan vara för en militärt okunnig person vara lite svårläst ibland. Men kan inte nog rekommendera den.
Är du en känsligare person kan den också verka skrämmande, men han förmedlar en väldigt tydlig bild över vad krig är.

DN har även öppnat upp sin hemsida för icke betalande, dock krävs en registrering för att komma åt artiklarna.
 

Liknande trådar

Äldre På trettiotalet lade Hitler beslag på först Österrike, sedan en del av Tjeckoslovakien för att sedan ta hela. Detta trots protester från...
2
Svar
36
· Visningar
2 442
Senast: Oldie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp