Registrera föl i Förbund

matilda0305

Trådstartare
Hej,

Vi börjar runda ner valet av hingst till vårat hannoveraner sto till antingen 2020 eller 2021. När man är inne på tex. Lövsta och Eklunda och kollar på deras utbud så är det ju en hel oas med hingstar... Har följt alla trådar med årskulls fölen sedan 2017, och ska bli så spännande att kanske ha en egen krabat
(om allt gåt som planerat förstås :))

Men nu till min egentliga fråga, hur fungerar det med förbunden som hingsten är godkänd i. Om jag har ett HANN sto, måste man då betäcka med en hingst godkänd i HANN för att fölet ska kunna registreras som HANN? Och hur skulle det funka om jag tex. väljer en hingst som är godkänd i OLD, SWB eller Holsteiner, registrerar man fölet i samma som pappans förbund eller blir fölet en blandras då?

Tacksam för svar
 
Hej,

Vi börjar runda ner valet av hingst till vårat hannoveraner sto till antingen 2020 eller 2021. När man är inne på tex. Lövsta och Eklunda och kollar på deras utbud så är det ju en hel oas med hingstar... Har följt alla trådar med årskulls fölen sedan 2017, och ska bli så spännande att kanske ha en egen krabat
(om allt gåt som planerat förstås :))

Men nu till min egentliga fråga, hur fungerar det med förbunden som hingsten är godkänd i. Om jag har ett HANN sto, måste man då betäcka med en hingst godkänd i HANN för att fölet ska kunna registreras som HANN? Och hur skulle det funka om jag tex. väljer en hingst som är godkänd i OLD, SWB eller Holsteiner, registrerar man fölet i samma som pappans förbund eller blir fölet en blandras då?

Tacksam för svar
Vi har ston reg i Holsteiner Verband, väljer hingstar som är godkända där och registrerar fölen där. Beror lite på vad du vill göra själv. Välj en hingst godkänd i Hann om du vill regga fölet där!
 

Liknande trådar

Avel Har en bekant som väntar föl efter en tysk hingst som endast är visad på premiering (Hannover) och därefter varit skadad och kommer...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: warg
·
Avel Jag har ett sto med tyskt pass, oldenburgare. Hon är tilläggsregistrerad i Sverige och införd i Blup. Bara för nyfikenhetens skull, om...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: Guldaskig
·
Avel Är så sugen på att betäcka mitt sto med danska Cornettino ASK som Eklunda tar in. Han är bara 3 år och jag kan då inte registrera fölet...
Svar
3
· Visningar
1 513
Senast: Aladdin
·
W
Avel Hej! Har lite frågor angående pass. En hel djungel det där med pass verkar det som. Jag har ett sto som är min gamla tävlingshäst...
Svar
3
· Visningar
1 387
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp