Registrering

WestCott

Trådstartare
Vad är det som gäller för den nya registreringen av hästar? Ska även jag som privatperson med 2 hobbyhästar registrera mina hästar? Står på jordbruksverkets hemsida att de "som driver en anläggning" ska göra det, hör jag dit??
Och var registrerar jag dem i så fall? Någon som vet hur detta går till?
 
Om du har eget stall ska du göra det. Om du står inackorderad är det din stallägare som ansvarar för registreringen.
 
Som @MiniLi skriver ska du registrera din häst hos Jordbruksverket om du har eget stall, men är du inackorderad så sköter stallägaren detta.
 
Vad är det som gäller för den nya registreringen av hästar? Ska även jag som privatperson med 2 hobbyhästar registrera mina hästar? Står på jordbruksverkets hemsida att de "som driver en anläggning" ska göra det, hör jag dit??
Och var registrerar jag dem i så fall? Någon som vet hur detta går till?
Alla stall, små som stora, räknas som anläggningar som ska registreras.
1615289587437.png

Här finns information och en länk till e-tjänsten för registrering: Hästpass och registrering av hästar - Jordbruksverket.se
 

Liknande trådar

Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
536
Senast: Piaff
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 152
Senast: Bee
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 494
Juridik & Ekonomi Mitt körkort har gått ut idag och jag skickade in handlingar för nytt körkort i januari men missade att registrera inbetalningen. När...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 600
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp