Registrering???

  • Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ponnymamman
  • Startdatum Startdatum
P

Ponnymamman

I vilken avelsförening kan jag registrera en korsning varmblod/fullblod? Inga papper på betäckning osv.....
 
Av nyfikenhet vill jag fråga - varför denna korsning?

ASRP reggar ponny med okänd härstamning men var de stora hästarna hamnar vet jag inte? ASVH reggar väl bara om hingsten är godkänd för halvblodsavelavel? Grå papper i ASVH? Men ingen av raserna borde väl registreras där öht egentligen? Hmm...
 
du kan registrera den i ASVH fast då med okänd härstamning
-gråa papper,
det kostar 2500kr
om du inte har några papper på den.
 
Du kan också få ett grundpass direkt genom SH. Kostar 400 + 600 för DNA-typning. Vet dock ej om det räcker som registrering i tävlingssammanhang?
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 210
Senast: MML
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
596
Senast: Shaggy
·
Avel Som rubriken lyder. Varför är det så? Jag tittade på lite statistik på en ridponnyhingst under "betäckningar", och där finns fölen som...
Svar
5
· Visningar
911
Senast: Ketrawzc
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vinterridbyxor
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp