Bukefalos 25 år!

Registrering???

P

Ponnymamman

I vilken avelsförening kan jag registrera en korsning varmblod/fullblod? Inga papper på betäckning osv.....

Av nyfikenhet vill jag fråga - varför denna korsning?

ASRP reggar ponny med okänd härstamning men var de stora hästarna hamnar vet jag inte? ASVH reggar väl bara om hingsten är godkänd för halvblodsavelavel? Grå papper i ASVH? Men ingen av raserna borde väl registreras där öht egentligen? Hmm...

du kan registrera den i ASVH fast då med okänd härstamning
-gråa papper,
det kostar 2500kr
om du inte har några papper på den.

Du kan också få ett grundpass direkt genom SH. Kostar 400 + 600 för DNA-typning. Vet dock ej om det räcker som registrering i tävlingssammanhang?

Liknande trådar

Hundavel&Ras Jag tror att det kan vara så att ASCA-reggade hundar som importeras till Finland blir reggade i ER-registret och där krävs alltid tre...
2
Svar
21
· Visningar
1 091
Avel Har en bekant som väntar föl efter en tysk hingst som endast är visad på premiering (Hannover) och därefter varit skadad och kommer...
Svar
3
· Visningar
259
Ekonomi&Juridik Vad är det som gäller för den nya registreringen av hästar? Ska även jag som privatperson med 2 hobbyhästar registrera mina hästar...
Svar
3
· Visningar
609
Gravid-1år En fundering, ska skrivas in på första mvc-besöket och har fått papper att fylla i. En av frågorna är antal aborter jag gjort. Jag får...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 510

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Falska paket-SMS?
  • Bokbingo - Vinterns högtider
  • Vad gör vi? Del CXLIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat