Bukefalos 25 år!

Registrering

M

MischaMir

Jag har registrerat min pålla i Svenska Hästavelsförbundet. Är lite osäker på det eftersom tjejen som hade hingsten sa att jag skulle registrera fölisen i USA, alltså PtHA och sa att den svenska registreringen inte var bra, vad göra?! Nu är pållan lite över ett år, tycker ni det är lämpligt att byta förbund eller ha två förbund, eller vad? Blir lite förvirrad... :confused:
Tacksam om någon kan hjälpa mig! :bow:

L

Lex

Det finns ingen anledning att registrera den i PtHA.
PtHA är ingen ras-förening.
/Lex

M

monke

Vad står PtHa för?
Vad är det för häst du har?
Det är lite bra uppgifter att veta om man skall kunna svara på din fråga :idea:

Monke :)

L

Lex

PtHA=Pinto Horse Ass. Amerikansk förening för skäckfärgade hästar. Har inget med ras att göra, utan bara färg.
/mvh Lex

M

MischaMir

Ok, tack så mycket!
Så det var obefogat att Sveriges registrering skulle vara sämre då?

L

Lex

Du är tvungen att registrera den i SH, för att få ett hästpass. Jag förmodar att hästen ej är renrasig.
/mvh Lex

M

MischaMir

Registrerat har jag gjort och hästpass har jag fått. Nej hon är korsning mellan paint/varmblod.
:)
// Lisa

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
4 014
Ekonomi&Juridik Har för någon vecka sedan köpt ny häst som är importerad från Irland. Visat sig att han inte har blivit tilläggsregistrerad av tidigare...
Svar
14
· Visningar
1 805
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
17 433
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 558

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2021 - del 2
  • Kattbilder #6

Hästrelaterat

• Pass vid avlivning
  • Födda 2017 del 3