Bukefalos 28 år!

Registrering

turbofling

Trådstartare
Jag ska åka och titta på en Jack russell i kväll. Han är inte registrerad i SKK och om jag försod det rätt var han inte registrerad alls. Hur fungerar det? Jag har inte planer på att tävla med honom, men det kan ju vara roligt att ha den möjligheten. Det gäller då tex agility, viltspår, lydnad. Jag har förståt att man inte kan ta ngr championtitlar, men får man ställa upp i tävling öht?
 
Sv: Registrering

du får tävla i lydnad, agility och viltspår men inget annat. problemet är att komma med på kurser och liknande då en del klubbar "slarvar bort" anmälningar från oreggade jyckar. men alla är inte sådana, kolla hur det ser ut på din klubb!
 
Sv: Registrering

Precis det som skulle vara aktuellt att tävla i såfall, fast jag är inte så tävlingsintresserad. På "min" klubb finns det många JR (många är säkert inte reg.) och de brukar vara med på det mesta. En hund behöver inte vara registerad alls? Tänkte på hästar tex så är ju alla registrerade, även de utan känd stamtavla.

Hoppas att hunden är trevlig, han verkar vara det iaf och han är väldigt söt :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Registrering

Nu har jag träffat honom, en riktig liten biff. Liten var han, men kraftig (och tung). Jag ska träffa honom imorgon igen då även hans mamma skulle vara med, men det lutar åt att jag köper honom.
 
Sv: Registrering

Jag köpte en oregad Jack Russel.
Men jag hade tur å fick henne mönstrad på sista mönstringen.
Så nu har hon stamtavla.
Jag sa precis som du.
Inte är jag intresserad av att tävla eller ställa ut.
Vill bara ha henne som vanlig hund å gå lite kurser och så.

Men Nu har jag insett vad kul man kan ha med en reggad hund.
Det är faktiskt jätte kul att ställa ut på lokala utställningar.
Så Jag tycker verkligen att du ska tänka efter.
Själv blev jag överlycklig när stamtavlan kom.
Tänker även ta några valpar längre fram.

Man får helt enkelt fler möjligheter.
(min lilla är köpt i Linköping...Kanske släkt med den du tittade på)

I övrigt är Jack Russeln en skit kul hund :love:
 
Sv: Registrering

Utställningar är jag inte intresserad av, ställd ut föräldrarnas tollare tidigare och kan även göra det i fortsättningen om jag skulle vilja, men utställningar är inte riktigt min grej.
 
Sv: Registrering

Åh, lycka till!!

Jag kan knappt vänta tills de små puppisarna kommer, de finns ju ännu bara i magen på tiken.... Känns som en evighet!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 263
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Jag tror att det kan vara så att ASCA-reggade hundar som importeras till Finland blir reggade i ER-registret och där krävs alltid tre...
2
Svar
21
· Visningar
1 677
Senast: yennork
·
Övr. Hund Jag har en 8-årig hanhund av liten sällskapsras som levt med mig sen han var valp. Jag vill inte gå in på detaljer, men kort sagt så har...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 163
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 423
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp