Bukefalos 28 år!

reglar trail ridning

alexvb

Trådstartare
Hej,

Jag kollade några ggr trail ridning och det känns jätte roligt.
Jag undrar....

Om man vill göra detta, ska man då vara medlem av en westernridklub? Och träna tillsammans med de varje vecka?

Behöver man absolut har en westernutrustning/är riktigt westernryttare? Och ska man har en bet?
(jag rider med sidepull)

Vilken reglar gäller?


Jag kollade även bruksridning, som är lite liknande, men då ska man hoppa 1 -3 hinder som kan vara upp till 80 cm.
Jag tycker inte alls om att hoppa och orker inte riktigt att plåga mina 2 kallblodhäster,. 16 år, med att börja hoppa nu.
 
Sv: reglar trail ridning

Hej , jag ser att det är några som läst din tråd men inte svarat dig.
Jag skall försöka hjälpa dig.
Det finns vissa hinder som är obligatoriska när det gäller trailmönster,
Ett tipps är att du skaffar något som kan funka som grind o t ex en spånskiva på en lastpall kan fungera som bro,
Man kan hitta på en heldel övningar själv. Jag brukar stänga o öppna stalldörren från hästryggen t ex. Du lägger bommar i en l formation som du skall försöka att rygga igenom. Börja med att rygga i olika mönster utan bommar. Du behöver inte ha en spesifik utrustning. Det finns westerntävlingar som går på e nivå, den behöver du inte ha någon spesifik utrustning till ej heler något medlemskap i någon westernförening. Det ända du behöver är en frisk o vaccinerad häst. Gå in på wras hemsida där kan du skaffa dig en regelbok. Lycka till
 
Sv: reglar trail ridning

Kolla med den westernklubb som ligger närmast dig. Många klubbar har öppna träningar lite nu och då som man kan komma på och träna tillsammans med andra och få lite tips och råd. Man kan komma i sin vanliga utrustning då.
 
Sv: reglar trail ridning

Tack så mycket.
Jag ska kolla upp wras hemsida och om det finns lokal westernklubb.
Roligt att höra att man även kan vara med, om man inte är riktigt westernryttare,

Tack även för tips om träning.

Jag vill arbeta hemma ibland med hästarna, men de tycker att vanligt dressyr i hagen är otroligt tråkigt, så det här skulle vara en roligt alternativ. (en häst är redan 16, var som kallblodtravare långt på bana och har ingen utbildning och min annan häst är ny, 16, och bara skogsriden innan)Då går det ju att kombinera lite gymnastik med lite trailövningar, utan att det bli tråkigt eller jobbigt. (det går ju att tar det i lugnt takt)
Kul för hästerna och mig. :)
Sen är det ju roligt att vara med med i en lite tävling på låg nivo, så att man är lite motiverad att arbeta hemma en lite,.
Och det är ju övningar som passer bra till var viktigt mål; att rida ut tryggt.
 
Sv: reglar trail ridning

Helt klart har du rätt inställning.Blandade övningar ger en mångsidig häst. Välkommen in o sniffa lite på westernvärden. Westernridning är den enda ridsportgren som man kan tävla vilken häst som hällst I förhållande till din storlek....:laugh:
 
Sv: reglar trail ridning

Helt klart har du rätt inställning.Blandade övningar ger en mångsidig häst. Välkommen in o sniffa lite på westernvärden. Westernridning är den enda ridsportgren som man kan tävla vilken häst som hällst I förhållande till din storlek....:laugh:


Tack.

Jag tror att vi ska prova på lite tävlingar i E nivo nästa är, till att börja med.
En av mina hästar har nästan ingen utbildning som ridhäst (kalblodtravare) och min annan häst är ny (sen 2 månader)
Att börja nästa år på e nivo ge mig tid att öva hemma en lite innan med grundutbildning.
Kul!!:banana:
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 438
Senast: zarmino
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 559
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej! Har varit med dottern och provridit en 10-årig fd galoppör som fick en gaffelbandsskada då han var 6 år och som var klar med rehab...
Svar
6
· Visningar
1 185
Senast: Fiorano
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 255
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp