Regler hos försäkringsbolag

Jag kanske missar något, men varför stoppar du inte betalningen för den försäkringen? Om den dras på autogiro så kan du ju stoppa autogirot för den.
Samt skicka in ett mail och kräv tillbaka pengarna för de månader som föll efter att du meddelade agria att din häst hade gått bort.
För stoppar jag autogirot på agria så stoppas båda försäkringarna. Har 2 hästar varav den ena fortfarande är aktuell. Kan inte bara ändra beloppet.
 
För stoppar jag autogirot på agria så stoppas båda försäkringarna. Har 2 hästar varav den ena fortfarande är aktuell. Kan inte bara ändra beloppet.
Då förstår jag. Jäkligt dåligt gjort av Agria! Du kan ju ändra betalningssättet och därigenom bara betala det du ska men förstår problemet.
 
För stoppar jag autogirot på agria så stoppas båda försäkringarna. Har 2 hästar varav den ena fortfarande är aktuell. Kan inte bara ändra beloppet.
Som sagt, det går alldeles utmärkt att stoppa båda, då skickar de en faktura istället. Jätteenkelt.
 
Som sagt, det går alldeles utmärkt att stoppa båda, då skickar de en faktura istället. Jätteenkelt.
Fakturan sim kommer när jag stoppat ag på ett samlingsbelopp på båda hästarna så blir ju samma grej. Vill dessutom inte bryta försäkringen på min gamla häst på 22 år då vilket finns risk att det blir problem.
Kommer kontakta dem igen i nästa vecka för då är alla tillbaks från ledighet mm.
Har skickat in alla underlag där det står klart och tydligt att hästen är död och vilket datum.
Sist jag missade på en ag skickades inte faktura ut. Försvann med posten eller nått så då hamnade jag utan. Tänker inte riskera ngt sådant nu
 
Fakturan sim kommer när jag stoppat ag på ett samlingsbelopp på båda hästarna så blir ju samma grej. Vill dessutom inte bryta försäkringen på min gamla häst på 22 år då vilket finns risk att det blir problem.
Kommer kontakta dem igen i nästa vecka för då är alla tillbaks från ledighet mm.
Har skickat in alla underlag där det står klart och tydligt att hästen är död och vilket datum.
Sist jag missade på en ag skickades inte faktura ut. Försvann med posten eller nått så då hamnade jag utan. Tänker inte riskera ngt sådant nu
Försäkringen blir inte bruten för att man missar en betalning. Jag fick faktura på varje enskild individ, men jag har folksam. Där har det aldrig varit något problem att säga upp försäkringen.
 
Försäkringen blir inte bruten för att man missar en betalning. Jag fick faktura på varje enskild individ, men jag har folksam. Där har det aldrig varit något problem att säga upp försäkringen.
Min blir bruten om jag inte betalar en månad - vilket inte är så konstigt? Har dock Moderna.
 
Jättemärkligt tycker jag. En påminnelse borde man få tänker jag.
Mitt går på autogiro, den försöker dra 2 eller 3 gånger och sen bryts den. Du kan betala och fortsätta på försäkringen sen men den räknas som att hunden inte varit kontinuerligt försäkrad då.
 
Jag har också agria och betalar varje försäkring för sig. Det går att stoppa autogiro och lägga in betalningen manuellt, du hittar OCR på "mina sidor".

Ringer du din handläggare så löser hen det åt dig.
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 298
Hundhälsa Jag hittar rätt mycket om behandling av SI-leder på häst, men inget på hund så jag är intresserad av att höra om andras erfarenheter...
Svar
5
· Visningar
1 825
Senast: WildWilma
·
L
Hundavel & Ras Hej! Jag har fått ett glädjande erbjudande om att ta över en vuxen rottiskille 3 år. Jag har inte tidigare haft rottweiler (aldrig...
2
Svar
25
· Visningar
5 379
Senast: vallhund
·
Hundhälsa (Långt)Och jag har riktigt svårt att se på de få bilder som finns från den våren/sommaren, så himla svårt att tänka mig att min...
Svar
9
· Visningar
3 009
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp