Regler om antal katter och yta?

Hej!

I dagsläget äger jag en katt & vi bor i en etta på 22 kvm. Min katt stormtrivs, och hon har numera möjligheten att vistas ute på balkongen utöver våra dagliga promenader. Nu har en bekant hamnat i en svår sits och hennes katt måste omplaceras snarast, jag är villig att hjälpa henne men undrar då följande:

Finns det någon rekommendation/regel för hur många katter man får ha på en viss yta? Är lägenheten för liten för 2 katter?
 
Hej!

I dagsläget äger jag en katt & vi bor i en etta på 22 kvm. Min katt stormtrivs, och hon har numera möjligheten att vistas ute på balkongen utöver våra dagliga promenader. Nu har en bekant hamnat i en svår sits och hennes katt måste omplaceras snarast, jag är villig att hjälpa henne men undrar då följande:

Finns det någon rekommendation/regel för hur många katter man får ha på en viss yta? Är lägenheten för liten för 2 katter?

Det finns regler, men du har väldigt goda marginaler med två katter på 22 kvm. Det funkar inte alltid att släppa ihop två vuxna katter, men det kan gå. Lycka till!

Föreskrifterna med detaljbestämmelser som mått osv hittar du här:

https://jvdoc.sharepoint.com/sites/...0S0MzdlhCWi16eE1vVl93P3J0aW1lPTA1dzdveGoxMTBn
 

Liknande trådar

Katthälsa Så tog morsan med katten till hennes sambos lilla stuga på landet, den som sambon bor i under vardagarna då han jobbar i annan stad. Nu...
Svar
2
· Visningar
1 010
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp