Regn/flugtäcke?

Cherarriduracell

Trådstartare
Nu håller mitt fairfieldtäcke inte torrt över huvudtaget och det är dags för ett nytt. Känner mig inte så sugen på att köpa samma en gång till, dels för att jag inte var supernöjd med passform men också för att jag vill minnas att det började läcka litegrann ganska tidigt. Har någon erfarenhet av den här sortens täcken av andra märken?
 
Bucas Buzz off Rain har jag hört mycket positivt om från folk (dock inte använt själv). Kanske kan vara värt att kika på.
 
Har ett Rambo Summer Series som är väldigt bra! Passformen blir dock alltid lite påverkad när det är sånt nät-tyg delvis, det är liksom lite elastiskt och då sitter täckena annorlunda än med stumt tyg. Dock tusen gånger bättre passform än billigare varianter.

Extra plus för att det ingår en 100g liner!
Köpte tidigt i våras men har redan använt det väldigt mycket. Aldrig läckt in.
 
  • Gilla
Reactions: Ace
Rekommenderar Buster Stay-Dry Super Lite Fly Rug från Premier Equine. Bästa täckena oavsett sort. Lätt att beställa direkt från Storbritannien, brukar vara snabb leverans.

Rymliga i storleken så ta en storlek mindre än vanligt. Jag använder 6,3 till hästar som normalt har 145cm och då sitter täckena helt perfekt.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
825
Senast: MiniLi
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 755
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
650
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 600
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp