Regn gör mig till en dålig matte!

F

Fritte

Och ger rastlösa hundar.... :( Idag jobbar jag åt min pappa, vilket innebär att svara i telefon på kontoret. Hundarna är med, men eftersom det spöregnar kan de inte gå ut och in i trädgården som de brukar. Allt vad ben heter är slut, och snart knäckebröden också. :angel:
Det känns som om det är länge kvar till klockan fem.....
Får ni dåligt samvete för rastlösa hundar?
 
Nej, jag kräver av mina hundar att de ska kunna ligga och ha det tråkigt under en dag. De aktiveras i sådan stor utsträckning alla andra dagar att de gott kan slappa de få dagar matte är upptagen eller inte vill gå ut i ruskväder.
 
Tycker det är viktigt att hundarna lär sig slappna av, naturligtvis ska de ibland klara av att ha långtråkigt.
Man blir ju sjuk ibland och det kan även hända annat som gör att man inte kan aktivera som vanligt.
Om jag känner att det finns en bra balans får jag inte dåligt samvete. :)
 
Håller helt med Jadzia, min(a) hund(ar) ska klara av en dag lite då och då att kunna ligga och vila. De tränas så mkt annars...

Men nu när min tik haft en muskelsträckning så skulle hon vila i 3-4 veckor och jag kan säga att phu phu aldrig mer.
Hon blev som tokig... :crazy: :( Hon är uppe i sådan grym kondis att efter 3 dagar tröttnade hon och började kampa med allt som fanns hemma, gärna husses strumpor. :smirk: Gnaga matte i armen mitt under filmen stod också högt på listan. :cry: :cry:

Men nu är hon frisk och skuttar runt som en tok. Hon har en matte som inte drar sig för en långtur i skogen under ösregn. :D :bump:
 
Jag håller oxå med Jadzia, mina hundar ska oxå klara av att ta det lugn en hel dag om jag inte har tid att aktivera dom ordentligt, det händer inte ofta, men när man e krasslig och mår dåligt är det inte kul att ha 6 hundar som är helt tokiga inne i huset.
men i dom flesta fall när jag inte hinner så tar min sambo hundarna eller mina föräldrar, för kossorna måste ju in och mjölkas även om jag är sjuk, och då får ju hundarna arbeta i vilket fall.
Nu har jag visserligen en tik som håller på å vallas in och hon blir som tokig om hon inte får nåt att göra (Omplaceringshund) . *suck*. Men annars är jag gärna ute i ur och skur med mina hundar.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 382
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 484
Senast: Elendil
·
  • Artikel
Dagbok Ska jag vara ärlig så har 2023 varit ett riktigt skitår. Första kvartalet var ju åt pipsvängen redan från början med en fin vän som...
Svar
6
· Visningar
1 337
Senast: astronaut
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 411
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp