Regn och höprat - Utbruten från Vad gör vi nu då? Del XCII

karamelldrottningen

Trådstartare
Jättestressad av att det aldrig regnar och nu kan inte min leverantör av halva mängden grovfoder säga att allt kommer att finnas inne så håller på att leta foder nu från Norrland och Holland och hoppas på napp. Jäkla skit allting :(
 
Jättestressad av att det aldrig regnar och nu kan inte min leverantör av halva mängden grovfoder säga att allt kommer att finnas inne så håller på att leta foder nu från Norrland och Holland och hoppas på napp. Jäkla skit allting :(
Fy jag lider med dig :(
Jag har väntat nervöst hela förra veckan på att min höleverantör skulle ringa och hen ringde igår till slut så det har förhoppningsvis löst sig för mig men det är inte hemma än :nailbiting:
 
Jättestressad av att det aldrig regnar och nu kan inte min leverantör av halva mängden grovfoder säga att allt kommer att finnas inne så håller på att leta foder nu från Norrland och Holland och hoppas på napp. Jäkla skit allting :(
Fy jag lider med dig :(
Jag har väntat nervöst hela förra veckan på att min höleverantör skulle ringa och hen ringde igår till slut så det har förhoppningsvis löst sig för mig men det är inte hemma än :nailbiting:
Samma dilemma här.... :( Min höbonde prioriterar oss som varit med honom länge (har köpt från honom i 9 år), men han kan inte garantera att det räcker ändå. Både han och jag håller tummarna stenhårt för regn och en andraskörd!!
 
Dagens program blir att rensa ut ladan på prylar så kan det användas till förvaring av hö sen om jag inte får tag i hösilage.
Mocka ut en hage.
Ringa runt och jaga folk.
Rida två hästar till.
Nu kaffe och kakor!
 
Nu är det höst :crazy:
Var ute i hagen när det kom en vindpust och det bara rasade ner gula björklöv :(
Här är björkarna också gula och en som verkar vara extra utsatt har börjat fälla som bara den. Stört alltihop. Rena naturkatastrofen.

Jag är helt slut efter att ha ringt och ringt och jagat alla mina kontakter och fått tag på nya kontakter av leveranser så nu verkar det som att det löser sig men kommer inte ropa hej förrän allt är hemma :cool:

Om lite midre än en kvart börjar morden i midsummer så tänkte kolla på det.
Ganska kväljande dag så blir skönt med ledig kväll
 
Om det är fler som funderar på att köpa foder från Norrland så tänk på att i exempelvis Norrbotten har de flesta precis fått in förstaskörden. Det kan kanske bli ett överskott senare också.
 
Om det är fler som funderar på att köpa foder från Norrland så tänk på att i exempelvis Norrbotten har de flesta precis fått in förstaskörden. Det kan kanske bli ett överskott senare också.
Är tyvärr ganska dåligt här också på många håll. Bekanta har fått in en bråkdel av normalt.
 
Ja men jag har då inte hört eller sett att det skulle vara lika dåligt. Jag tror att det finns ett större hopp om hyfsat normal andraskörd.
Då måste det nog komma nederbörd. Kollade på klart idag och vädret ser ut att hålla i som det ser ut nu.

Men det här gör en glad.
 

Bifogade filer

  • 20180711_175056.jpg
    20180711_175056.jpg
    236,1 KB · Visningar: 80
Vi fick ca 10 mm i förrgår och en miniskvätt igår, vankas knappt lika mycket till helgen. Gräset på de slådda åkrarna satte fart direkt. :) Här är som tur är inte lika avbränt som på andra ställen, tror absolut det blir en andraskörd här i vårt område. Åker förbi några åkrar på väg in till stan och de har vuxit sedan första skörden. Säkert inte lika mycket som vanligt med nu med lite regn och is i magen blir det en skörd till, det är inte bortbränt åtminstone.
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 576
Senast: iNHALE
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
17
· Visningar
1 065
Senast: Enya
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 635
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
3 796
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp