Regndans på fredag?

tanten

Trådstartare
Nu börjar läget vara akut på många håll i landet. Djur till slakt, vallar med i princip noll näring slås för att det ska finnas något att tugga på i vinter. Reglerna för stödrätter blir generlösa. Jordbruksverket manar "slå allt som går".

Buke bör hjälpa till!

Så - visst kör vi regndans på fredag kl 20 igen?

Samma förutsättningar som vanligt.
All dans räknas, även sittdans.
Man dansar så länge man vill men minst "en låt" dvs runt 3 minter är lämpligt.
Blot är valfritt men önskvärt.
Intag av magiska drycker rekommenderas.

Är ni på?
 
Jag körde en egen variant av regndans - med framgång - idag! Gör så här: Åk till Falsterbo (eller annan plats minst tio mil hemifrån). Klä dig i en kort sommarklänning, en tunn bomullskofta som solskydd och en solhatt. Absolut inte mer. Tag INTE med paraply eller någonting som skyddar mot regn (OBS detta är mycket viktigt, helt avgörande faktiskt!)

Se även till att du har en bit att promenera t ex till bussen så att du inte kommer undan med att ha en bil på en parkeringsplats alldeles nära. Du måste exponeras för vädret på ett ovillkorligt sätt för att detta ska fungera.

Sätt dig på en läktare utan tak. Avvakta. (En svag men möjlig bonuseffekt kan vara att hänga ut ganska mycket tvätt på hemmaplan, i alla fall om det är något som måste torka under dagen.)

Och häpp, i eftermiddags så började de mörka molnen plötsligt ge utdelning i Falsterbo, och lyckades generera svindlande TVÅ millimeter i regnmätaren på hemmaplan av bara farten! (solhatten tog ändå lite av regnet, och jag tog hjälpligt skydd under ett tak) :idea: :banana:
 
Jag körde en egen variant av regndans - med framgång - idag! Gör så här: Åk till Falsterbo (eller annan plats minst tio mil hemifrån). Klä dig i en kort sommarklänning, en tunn bomullskofta som solskydd och en solhatt. Absolut inte mer. Tag INTE med paraply eller någonting som skyddar mot regn (OBS detta är mycket viktigt, helt avgörande faktiskt!)

Se även till att du har en bit att promenera t ex till bussen så att du inte kommer undan med att ha en bil på en parkeringsplats alldeles nära. Du måste exponeras för vädret på ett ovillkorligt sätt för att detta ska fungera.

Sätt dig på en läktare utan tak. Avvakta. (En svag men möjlig bonuseffekt kan vara att hänga ut ganska mycket tvätt på hemmaplan, i alla fall om det är något som måste torka under dagen.)

Och häpp, i eftermiddags så började de mörka molnen plötsligt ge utdelning i Falsterbo, och lyckades generera svindlande TVÅ millimeter i regnmätaren på hemmaplan av bara farten! (solhatten tog ändå lite av regnet, och jag tog hjälpligt skydd under ett tak) :idea::banana:
Fast hjälper det att åka till Falsterbo när jag vill att det ska regna hemma? :confused:
Själv funderar jag på om det hjälper att dansa naken hemma i trädgården, eller måste jag ha sommarklänning? :o
 
Jag körde en egen variant av regndans - med framgång - idag! Gör så här: Åk till Falsterbo (eller annan plats minst tio mil hemifrån). Klä dig i en kort sommarklänning, en tunn bomullskofta som solskydd och en solhatt. Absolut inte mer. Tag INTE med paraply eller någonting som skyddar mot regn (OBS detta är mycket viktigt, helt avgörande faktiskt!)

Se även till att du har en bit att promenera t ex till bussen så att du inte kommer undan med att ha en bil på en parkeringsplats alldeles nära. Du måste exponeras för vädret på ett ovillkorligt sätt för att detta ska fungera.

Sätt dig på en läktare utan tak. Avvakta. (En svag men möjlig bonuseffekt kan vara att hänga ut ganska mycket tvätt på hemmaplan, i alla fall om det är något som måste torka under dagen.)

Och häpp, i eftermiddags så började de mörka molnen plötsligt ge utdelning i Falsterbo, och lyckades generera svindlande TVÅ millimeter i regnmätaren på hemmaplan av bara farten! (solhatten tog ändå lite av regnet, och jag tog hjälpligt skydd under ett tak) :idea::banana:
Dig kan man lita på!!
:heart
 
Här var det regn i prognosen . Två dagar med skurar.

Idag har de tagits bort. Jag vidhåller min teori att SMHI vill hålla oss på gott humör så de lovar regn några dagar framåt så vi inte ska tappa hoppet. Men tar bort det när det närmar sig. :meh:
 
Nu börjar läget vara akut på många håll i landet. Djur till slakt, vallar med i princip noll näring slås för att det ska finnas något att tugga på i vinter. Reglerna för stödrätter blir generlösa. Jordbruksverket manar "slå allt som går".

Buke bör hjälpa till!

Så - visst kör vi regndans på fredag kl 20 igen?

Samma förutsättningar som vanligt.
All dans räknas, även sittdans.
Man dansar så länge man vill men minst "en låt" dvs runt 3 minter är lämpligt.
Blot är valfritt men önskvärt.
Intag av magiska drycker rekommenderas.

Är ni på?
Jag får nog göra ett försök.... Har just bokat gräsfröhalm 40 mil bort - så desperat är jag.... :(

Det ser ut som om vi ska få 5 mm på fredag, och ett par till på lördag, men det har plockats bort från prognosen förr så jag jag litar inte på det förrän jag ser det.
 

Liknande trådar

Tjatter OK. Det är krisläge i Sala. Flera bränder och just nu några utom kontroll. Markerna är fnösketorra. Människor ochy djur evakueras. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 820
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det är knastertorrt och inget regn i sikte. Vi måste göra något! Bukes kraft är ju vida känd. Så varför inte enas om en gemensam...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
13 644
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp