Regnkappa/rock

Landet123

Trådstartare
Det verkar vara omöjligt att hitta en regnkappa eller rock MED bensnören som har en vattenpelare på minst 10000, vilket är mitt minimum krav. Jag bryr mig inte om hur den ligger i pris, sen är det givetvis trevligt om den inte kostar en halv förmögenhet men det är inget jag räknar med att hitta. Förslag? Vad har ni?
 
Det verkar vara omöjligt att hitta en regnkappa eller rock MED bensnören som har en vattenpelare på minst 10000, vilket är mitt minimum krav. Jag bryr mig inte om hur den ligger i pris, sen är det givetvis trevligt om den inte kostar en halv förmögenhet men det är inget jag räknar med att hitta. Förslag? Vad har ni?

Jag köpte en Dublin regnkappa, står inget om just vattenpelare, men allt bara rinner av den iallafall. Jag är supernöjd med min, men den är vääääldigt rymlig i storleken. Nu köpte jag den enbart för att hålla mig torr när jag rider, så det är ju ingen ”snyggkappa” direkt. Ganska stor, bylsig och inte figursydd någonstans, men som sagt, den funkar toppen att rida i, både jag och sadel håller oss torra. 😊
 
Dom såg trevliga ut och hade en vattenpelare som var hyfsat ok. Jag hade Önskat en högre likt mina haglöfs (28000) men det är nog rätt hopplöst att hitta. Jag vill ha en kappa som går ner till iaf minst till knäna och då med bensnöre så den ligger på plats och skyddar både mig och utrustning någorlunda.
 
Dom såg trevliga ut och hade en vattenpelare som var hyfsat ok. Jag hade Önskat en högre likt mina haglöfs (28000) men det är nog rätt hopplöst att hitta. Jag vill ha en kappa som går ner till iaf minst till knäna och då med bensnöre så den ligger på plats och skyddar både mig och utrustning någorlunda.
Annars kanske det kan vara ett alternativ att köpa en uhipkjol med 10000 mm vattenpelare + en ”riktig” skaljacka från något friluftsmärke? Så har jag😄
 
Det verkar vara omöjligt att hitta en regnkappa eller rock MED bensnören som har en vattenpelare på minst 10000, vilket är mitt minimum krav. Jag bryr mig inte om hur den ligger i pris, sen är det givetvis trevligt om den inte kostar en halv förmögenhet men det är inget jag räknar med att hitta. Förslag? Vad har ni?
 
Jag har vinterkappa från Stierna som jag använder som regnkappa. Den håller tätt och är underbar att ha på sig. Av någon anledning är man så gott som alltid lagom varm i den.
 
  • Gilla
Reactions: Ace
Dom såg trevliga ut och hade en vattenpelare som var hyfsat ok. Jag hade Önskat en högre likt mina haglöfs (28000) men det är nog rätt hopplöst att hitta. Jag vill ha en kappa som går ner till iaf minst till knäna och då med bensnöre så den ligger på plats och skyddar både mig och utrustning någorlunda.
Det görs inte kläder för stallet i den kvalitén. Det blir helt enkelt för dyrt för att merparten hästmänniskor ska köpa det. Av någon anledning betalar folk hellre massor av pengar för glansiga schabrak och glittrande träns.

R och H på Stierna kämpar med att erbjuda finfin kvalitet till ett pris som ändå blir hållbart i hästvärlden. Jag har inte kappan men många andra plagg och är väldigt nöjd, även om jag utanför stallet har mer tekniska, svindyra, friluftskläder
 
Dom såg trevliga ut och hade en vattenpelare som var hyfsat ok. Jag hade Önskat en högre likt mina haglöfs (28000) men det är nog rätt hopplöst att hitta. Jag vill ha en kappa som går ner till iaf minst till knäna och då med bensnöre så den ligger på plats och skyddar både mig och utrustning någorlunda.
Men bensnöre kan du lätt sätta dit själv. Just den delen borde inte stoppa dig. Nål tråd och bra platt gummiband använder jag.
 
Tycker inte uhips regnkappa håller tätt, det regnar in i sömmar mm. Hur är hööks? Är ju många som har den.
 
Använder en vanlig längre regnjacka. Inte optimal vid ridning dock.
Hööks är ok men för lång för mig, kanske har de kortare modeller numer?

Edit: var nu inne på deras hemsida och såg en kortare modell men den ser mer ut som en vanlig regnjacka och inte anpassad för ridning.
 
Senast ändrad:
Jag har ett par regnrockar från Busse. Helt suveräna modeller, och ingen av dem har släppt in en gnutta vatten. Dessutom har de så många smarta detaljer!
 
Det verkar vara omöjligt att hitta en regnkappa eller rock MED bensnören som har en vattenpelare på minst 10000, vilket är mitt minimum krav. Jag bryr mig inte om hur den ligger i pris, sen är det givetvis trevligt om den inte kostar en halv förmögenhet men det är inget jag räknar med att hitta. Förslag? Vad har ni?
Vilken storlek söker du?
 
Denna är annars helt ok men som sagt för lång tycker jag

https://www.hooks.se/ryttare/damklader/allvadersklader/regnrock-crw
Har de ändrat modellen? Jag har denna och längden passar mig (jag är 156 cm) den går till kanske halva vaden och sedan täcker ju stövlarna. Vill inte ha kortare för då blir benen blöta. Min är dock nästan 15 år, så de kan ju ändrat på den sedan den köptes.
Men du kanske vill ha kortare av någon anledning?
 
Jag har en Woodfield ridrock, med Goretex, till salu. Ridrocken är endast använd några gånger. Bl.a. Polisens rytteri i Stockholm använder Woodfield ridrock, se bild.
 

Bifogade filer

  • 4CB3F952-8337-484A-85BA-A828E2F5FFB6.jpeg
    4CB3F952-8337-484A-85BA-A828E2F5FFB6.jpeg
    185 KB · Visningar: 111
Tycker inte uhips regnkappa håller tätt, det regnar in i sömmar mm. Hur är hööks? Är ju många som har den.
Jag har både en Uhip och en CRW från Hööks. Hööksrocken tycker jag upplevs som av tjockare material och mer tät men däremot så är dragkedjan åtminstone på mitt exemplar riktigt dålig. Fastnar flera gånger varje gång jag försöker stänga den så den rocken har blivit förpassad till sommarstället att ha när jag går med hunden. Men jag håller med dig om att Uhips rockar snabbt upplevs som lite fuktiga på insidan. Min regnar det egentligen inte in i utan jag tror mer det är tunt tyg som ger den känslan.
 
Det verkar vara omöjligt att hitta en regnkappa eller rock MED bensnören som har en vattenpelare på minst 10000, vilket är mitt minimum krav. Jag bryr mig inte om hur den ligger i pris, sen är det givetvis trevligt om den inte kostar en halv förmögenhet men det är inget jag räknar med att hitta. Förslag? Vad har ni?
Uhip trench men har ingen aning om vattenpelaren.

Bensnörena är breda och skyddar lite mot vatten också.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 534
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 217
Senast: WBanna
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 619
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 604
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp