Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Momento

Trådstartare
Är det någon som har använt rehalit fodertillskott? Vad har ni för erfarenhet av det bra/dåligt?
Tacksam för alla svar. / Elisabeth

B

Bucus

Du menar inte Rehalyt? (eller det finns något som heter Reahlit ??) Om du menar Rehalyt så är det ju för att återställa saltbalansen hos hästen efter träning. Det är väl bra kan jag tycka om hästen svettas jättemycket vid träning annars reglerar ju hästen det själv genom sin saltsten. Jag använder det då pållen åker transport. Då blir han dyblöt av svett, man får sopa ut svett från transporten!(blöder tom näsblod ibland så nervös han är :( )

Momento

Trådstartare
Ja så stavas det ju. Detta är något man ska ge tävlingshäst två dagar innan och en efter tävling.
/ Elisabeth

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6489 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Foder&Strö Pga underliggande inflammation är vår häst på vila nu ca 2 månader framåt. Ska promeneras varje dag för att få sträcka på sig, men får...
Svar
4
· Visningar
283
Hästvård Skriver denna tråd ang att min förra tråd börjar gå ut ur ursprungs frågan. om man ska kalla de så:) Jag har en fråga hur man kan på...
Svar
0
· Visningar
162
Hästvård Jag har en fråga, kan man förebygga fång? Och vad är det som gör att hästarna får fång? Har alltid hört att de bara är hästar som är på...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
3 081
Hästvård Mitt fux sto har haft problem och låsningar i sina nack koter, som nu är löst. Men hon har under en lång tid svalt luft. Men inte krubb...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckningar 2021
  • Föl 2021

Omröstningar