Rejäl handväska som rymmer dator?

Ona, Billingham, Manfrotto, National Geographic (vilket oxå är Manfrotto) osv men problemet är ju tyvärr oftast storleken på laptopen.

Okej, de har jag hyfsad koll på och de är lite för bulky och mer vintage/hipster än vad jag är ute efter. De flesta är ju varianter på messengers, vilket såklart är praktiskt i sammanhanget men inte vad jag egentligen vill ha. Tror också att min laptop blir för stor nästan oavsett väskmodell, dessutom är formatet på övriga fack inte helt optimala.
 
Kanske om det finns? Alla jag har hittat har sett ut så här och det känns inte som att de läderdetaljerna är gjorda att hålla för så mycket tyngd.

G_HH7083_736A100_3
Hm, nä, ville minnas att det var metallspännen där men var ett tag sen jag såg väskan :laugh:
 
Okej, de har jag hyfsad koll på och de är lite för bulky och mer vintage/hipster än vad jag är ute efter. De flesta är ju varianter på messengers, vilket såklart är praktiskt i sammanhanget men inte vad jag egentligen vill ha. Tror också att min laptop blir för stor nästan oavsett väskmodell, dessutom är formatet på övriga fack inte helt optimala.
Onas är skitsnygga men kommer nog inte i din storlek 😬
 
Jag har i omgångar letat efter en snygg jobbväska som rymmer lika mycket som en kappsäck men som designmässigt är mer handväska än tote, messenger bag eller ryggsäck. Tre av fem dagar behöver jag inte bära med mig datorn men det vore skönt att slippa byta väska (eller bära på en extra) så fort datorn ska med. Sitter någon här på ett riktigt supertips? Kanske rent av har den optimala lösningen själv?

Ej förhandlingsbara krav:
  • Svart
  • Silverspännen
  • Datorfack för större laptop, minst 15.6"
  • Crossbody strap
  • Handtag
  • Någon form av lock/dragkedja är ett måste, behöver inte vara vattentätt men ska gå att stänga
  • Tillräckligt med djup för att ledigt rymma stora over-ear-lurar, diverse laddare och vattenflaska inkl. dator
  • Inga tydliga märkesloggor i mönster osv (svårdefinierat men gillar inte när grejer skriker t.ex. Gucci eller Adidas)
Gärna litet fack med dragkedja som öppnas från utsidan för t.ex nycklar/passerkort. Materialet ska vara hållbart, undviker "vegan leather"/plastläder, annars fungerar det mesta. Får jag tag i en väska jag gillar så kommer den få hänga med tills den faller sönder och inte kan lagas mera.

Prismässigt kan det landa lite varstans mellan 0-5K bara det är rätt. Om möjligt vill jag shoppa second hand/vintage och då är det onekligen lättast att veta vilket märke och modell jag ska söka efter. De lokala second hand-butikerna dammsugs med jämna mellanrum men efter 7-8 år har jag fortfarande inte hittat något av intresse och är nog hänvisad till alternativ online.

Stilmässigt gillar jag lite lite råare väskor, gärna med kraftiga dragkedjor, rejäla spännen och d-ringar men är öppen för andra förslag! Hade gärna köpt båda de här exemplen men ingen av dem rymmer min dator...

pwgap2012f_noir_2.jpg


4202007441815_N401_2.jpg
Sandlund Hossein?
https://sandlundhossain.com/collections/laptopvaskor
Bra kvalitet. Vegetabilgarvat och kromfritt. Kan fås med silverdetaljer och längre axelrem bland annat.
Sandlunds Garveri har varit (är fortfarande?) kunglig hovleverantör.
 
Sandlund Hossein?
https://sandlundhossain.com/collections/laptopvaskor
Bra kvalitet. Vegetabilgarvat och kromfritt. Kan fås med silverdetaljer och längre axelrem bland annat.
Sandlunds Garveri har varit (är fortfarande?) kunglig hovleverantör.

Jag har kikat lite på dem men tycker att laptopväskorna är misstänkt lika totes och bara blir en tråkig fyrkant 😋 Mina grejer, vattenflaska och stora hörlurar, får tyvärr inte plats samtidigt som datorn heller. Behöver mer djup än 8 cm i botten.
 
The Cambridge satchel company kanske?

De faller tyvärr på att kännas lite för mycket som stela portföljer i laptop-storlekarna. Tror inte att de har något laptop-fack heller? Sedan tycker jag att det är är ett helsike med spännena, 15"-varianterna och uppåt saknar snabbspännen 😅

Det hänger faktiskt redan en av de mindre cambridge-varianterna i garderoben här hemma men väljer ofta bort den, får nog inse att det inte är "jag" helt enkelt.
 
Och tack för alla fina förslag hörni!

Jag ser ju att jag låter som prinsessan på ärten när ni tipsar om mängder av bra alternativ men inget riktigt passar 😋 Det är en kombo av att ha letat efter den här perfekta väskjäveln i snart tio år och många kompromiss-väskor som aldrig riktigt funkar till 100%.
 
Och tack för alla fina förslag hörni!

Jag ser ju att jag låter som prinsessan på ärten när ni tipsar om mängder av bra alternativ men inget riktigt passar 😋 Det är en kombo av att ha letat efter den här perfekta väskjäveln i snart tio år och många kompromiss-väskor som aldrig riktigt funkar till 100%.
Inte dags att gå till en sadelmakare eller skomakare eller så då?
 
Jag har i omgångar letat efter en snygg jobbväska som rymmer lika mycket som en kappsäck men som designmässigt är mer handväska än tote, messenger bag eller ryggsäck. Tre av fem dagar behöver jag inte bära med mig datorn men det vore skönt att slippa byta väska (eller bära på en extra) så fort datorn ska med. Sitter någon här på ett riktigt supertips? Kanske rent av har den optimala lösningen själv?

Ej förhandlingsbara krav:
  • Svart
  • Silverspännen
  • Datorfack för större laptop, minst 15.6"
  • Crossbody strap
  • Handtag
  • Någon form av lock/dragkedja är ett måste, behöver inte vara vattentätt men ska gå att stänga
  • Tillräckligt med djup för att ledigt rymma stora over-ear-lurar, diverse laddare och vattenflaska inkl. dator
  • Inga tydliga märkesloggor i mönster osv (svårdefinierat men gillar inte när grejer skriker t.ex. Gucci eller Adidas)
Gärna litet fack med dragkedja som öppnas från utsidan för t.ex nycklar/passerkort. Materialet ska vara hållbart, undviker "vegan leather"/plastläder, annars fungerar det mesta. Får jag tag i en väska jag gillar så kommer den få hänga med tills den faller sönder och inte kan lagas mera.

Prismässigt kan det landa lite varstans mellan 0-5K bara det är rätt. Om möjligt vill jag shoppa second hand/vintage och då är det onekligen lättast att veta vilket märke och modell jag ska söka efter. De lokala second hand-butikerna dammsugs med jämna mellanrum men efter 7-8 år har jag fortfarande inte hittat något av intresse och är nog hänvisad till alternativ online.

Stilmässigt gillar jag lite lite råare väskor, gärna med kraftiga dragkedjor, rejäla spännen och d-ringar men är öppen för andra förslag! Hade gärna köpt båda de här exemplen men ingen av dem rymmer min dator...

pwgap2012f_noir_2.jpg


4202007441815_N401_2.jpg
Måste du ha handtag och laptopfack :)

Räcker det inte med att en laptop får plats i väskan och att den har en crossover strap? :p (Palmgrens, deras utan handtag och laptopfack är mycket finare dock)
 
Måste du ha handtag och laptopfack :)

Räcker det inte med att en laptop får plats i väskan och att den har en crossover strap? :p (Palmgrens, deras utan handtag och laptopfack är mycket finare dock)

Ja, utan dedikerat fack riskerar datorn (som är jobbets, inte min) att bli utsatt för mitt övriga kaos. Vill helst slippa använda en sleeve eftersom risken att jag glömmer/inte orkar ta med den är överhängande stor. En sleeve är däremot nödlösning jag överväger om en I övrigt perfekt väska dyker upp 🙂

Jag blir knäpp på väskor utan handtag! Snyggare utan? Ja. Svinjobbigt att dra runt på en tung väska i bara axelremmen när den inte hänger över axeln? Också ja 😝
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp