rejäl vrickning/ stukning/ sträckning?

S

Sunnan

Någon som har erfarenhet av en rejäl hälta i en led orsakad av en rejäl stukning/vrickning eller likn?
ingen svullnad, något varm, blockhalt

veterinären har varit ute och visste såklart inte var det satt, men skrev ut finadyne i 5 dagar

hovis har också varit ut för att utesluta en hovböld
han trodde det kunde sitta i hasen?

hur länge brukar det ta innan smärtan ger med sig?

mvh/ Anita
 
Det första jag tänkte var hovböld, då en kompis häst var precis likadan o det var hovböld. Men så såg jag att ni kollat upp det redan... :smirk:
Hoppas att det ordnar sig för er!!!
 
Efter 4 dagars total boxvila så var min häst lite bättre. Andra gången hon lyckades så tog det 6 dagar. Sedan är det minihage (som en stor box) som gäller i 1-2 veckor. Sedan kan man öka på hagen beroende på hur aktiv häst man har. Den häst som jag berättade om här var av explosiv vara redan efter första dygnet så då får man ju vara extra försiktig.
Hoppas att det går bra för er. Ta hellre någon dag extra vila så ni vet att det är bra. Kontrollera med longgering.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag skrev ett inlägg tidigare om min hästs kraftigt svullna has. Nu har det gått fyra månader och den har gått ner men jag är...
Svar
2
· Visningar
1 336
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 063
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 387
Senast: bellala
·
Hästvård Min häst är ett kallblod på 17 år, aldrig varit halt innan bortsett från hovböld en gång. Hel och frisk i kroppen i grunden. Men i...
Svar
16
· Visningar
6 522
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp