Sporthorse

Trådstartare
En kvinna sitter med tvätten vid en trasig tvättmaskin i sitt hem, annan kvinna kommer fram med ett barn. Det babblas och dom ser bekymrade ut. Maskinen är trasig?
Musiken slår om till en mer självsäker och vinnande melodi. Scenen förändras till något laboratorium fullt av män. En man i rock som ser viktig ut håller upp en flaska CALGON!

För kvinnor är osmarta och sitter hemma med ungarna och sköter tvätten medans männen löser världsliga problem.

Spyr!
 
Snart kommer vi kvinnor behöva signaltuta eller använda oss av:
The-Return-of-the-King-signal-fires.png

För att tala om för män att ens vitvara har gått sönder.
THESE THINGS MATTER! :meh:
 
Definitivt vidrig reklam. Men hur kan du bli chockad?
Tämligen enkelt; för att sån reklam inte hör hemma i ett modernt samhälle. Men det kanske är jag som missat något? Kollar sällan på tv och hade inte trott att få se sån reklam faktiskt där det är så tydligt med vem som sitter hemma med barnen och skrubbar golv och vem som har jobb och hjärna.
 
Tämligen enkelt; för att sån reklam inte hör hemma i ett modernt samhälle. Men det kanske är jag som missat något? Kollar sällan på tv och hade inte trott att få se sån reklam faktiskt där det är så tydligt med vem som sitter hemma med barnen och skrubbar golv och vem som har jobb och hjärna.

Är det någon gång man är nära en hjärnblödning är det väl när man ser reklam. Inte bara vad gäller skrubba golv, tvätta kläder och använda hjärnan, utan hur män och kvinnor framställs generellt.
 
Kommer ni ihåg de där tuggummina som skulle göra dig vacker, smart eller stark och hur det framställdes. :yuck:
 
Är det någon gång man är nära en hjärnblödning är det väl när man ser reklam. Inte bara vad gäller skrubba golv, tvätta kläder och använda hjärnan, utan hur män och kvinnor framställs generellt.
Nästa fråga är om sån reklam säljer? Jag blev bara förbannad.
 
Nej, finns reklamen på Youtube?
Jag hittar den inte, kan inte minnas vad det hette. Jag tror att produkten försvann ganska fort :angel:. Det var i alla fall tuggummi som var vitamin(?)berikat och fanns i tre olika varianter. En som skulle göra dig snygg(are), självklart illustrerad av en traditionellt snygg tjej) , smart(are), llustrerades av en kille med glasögon eller stark(are), muskulös kille förstås... och det bara för något år sedan. Fantastiskt. Inte.
 
Minns en annan reklam som gick för några år sedan där mamma lämnar pappa hemma med barnen och en hink med 10 olika produkter som han ska städa med medan hon är borta. Sen leker han med barnen hela dagen och när det är typ 30 minuter kvar tills mamma ska komma hem, då måste han städa skitsnabbt. Så han drar fram nån mirakelprodukt som motsvarar alla de andra som hon lämnat och får huset rent och fint på ingen tid alls.

SEN GÖMMER HAN DEN FLASKAN PRECIS INNAN HON KOMMER HEM!

Alltså vad är det för en skitstövel? :wtf:
 
Tänker genast på USA när jag ser sådana filmer. Mannen jobbar frun är hemma med barnen och det verkar som om de flesta önskar sträva åt det hållet fortfarande.

Irriterande.

Älskar dock bilreklamen som var tysk som gick för några år sedan. Mannen kommer hem (antagligen från jobb) barnen springer ut mot mannen, han sätter sig ned med öppna armar för att välkomna dem varav de springer förbi för att komma till bilen.

Den fick mig faktiskt att skratta :D
 
Finns ju massor med patetiska reklamer även i Sverige. Tittar sällan på tv men på radio, pinsamt.

Och förutom sådana stereotypa reklamjinglar är ju övriga (typ) helt fokuserade på att vi ska vara bättre än andra. Få grönare gräs än grannen tex. Så jävla pinsamt.
 
Jag verkar ha missat en hel del.
Kan inte bestämma mig för om det är något jag verkligen ville se eller om det var tur att jag missat det. :angel:

Högst irriterande i alla fall med all könsstereotyp information som vi matas med. :mad:
Har vi inte kommit längre än 50-talet? :confused:
 

Liknande trådar

Äldre Ja, det gör ju jag har jag förstått nu efter drygt en vecka. Det är riktigt intressant, är "bara" 11 år sedan jag senast bodde i en...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 072
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp