reklamannonserna här ovan...

B

BeastieBabe

Kan inte Gunnar fixa så att dom hamnar i ett nytt fönster när man klickar på dom, nu kommer de upp i bukefönstret och man måste klicka tillbaka och högerklicka på länken och "öppna i nytt fönster" väldigt jobbigt då jag hela tiden glömmer att man måste högerklicka..
 
Sv: reklamannonserna här ovan...

Och när det ändå är igång med såna önskningar så vore det väldigt super om ett nytt fönster kunde öppnas när man ska kolla någons hemsida i profilen också :)
 
Sv: reklamannonserna här ovan...

Det är därför man använder Firefox (Håller in Ctrl)....
 
Sv: reklamannonserna här ovan...

kanske jag inte kan använda firefox pga att det inte alltid är min egen dator jag sitter vid? varför ska man alltid anpassa still dumma småfel i kodningar.. det är MYCKET lättare för ALLA att ändra kodbiten än att alla ska skaffa firefox..
 
Sv: reklamannonserna här ovan...

Alltså, jag menade ju inte att alla skulle gå och skaffa firefox, men det är en av många smidiga funktioner bara...
Dessutom vet jag inte hur mycket inflytande man har på utseendet för Google Ads...
 
Sv: reklamannonserna här ovan...

jao, tänker iaf inte skaffa firefox för en minifunktion när jag förlorar en viktig funktion på min egen hemsida med firefox..

och de känns inte så konstigt att google ads inte syns på så många ställen när de är så.. primitiva..
 
Sv: reklamannonserna här ovan...

Angående det där med funktioner som inte funkar i Firefox vill jag bara gå ut med en liten allmän uppmaning; Gör inte saker som endast fungerar i Internet Explorer, då dom hittar på egna saker, utan följ den allmänna webbstandarden utlyst av W3C. Detta för att ni inte ska lära er koda fel, är inte så kul att sitta och lära sig i onödan...

Angående Googles annonser så är ju meningen att dom inte ska vara alltför uppseendeväckande, utan smälta in i sidan, fast du kanske föredrar Popups eller stora blinkande banners? Dessutom skulle jag vilja hävda att tämligen många sidor använder sig av dessa, fast det beror kanske på vilken typ av sidor man brukar besöka...
 
Sv: reklamannonserna här ovan...

BeastieBabe skrev:
det är MYCKET lättare för ALLA att ändra kodbiten än att alla ska skaffa firefox..
Vem har sagt att alla vill att kodbiten ska ändras? Personligen tycker jag det är superbra som det är nu.
 
Sv: reklamannonserna här ovan...

Google tillåter inte att man ändrar deras kod så att länkarna öppnas i nya fönster.

Sedan är det nog mycket tycke och smak om man anser att länkar skall öppnas i nya fönster eller inte.
Jag skall fundera på det där när det gäller profil-länken, men troligen blir det ingen ändring.

Att bygga webbsidor som inte fungerar i firefox är numera inte speciellt vettigt, då fler och fler använder den webbläsaren, exempelvis jag.
 
Sv: reklamannonserna här ovan...

saken är den att det inte finns någon kod som fungerar för alla webbläsare för den menyn jag hittat.. och målgruppen är inte datahackers m.fl som har firefox utan mer centrala system som skoldatorer som juh har windows..

men du kanske kan koda en sån meny som jag vill ha så den fungerar överallt.. flera utbildade webdesigners har gått bet på den..
 
Sv: reklamannonserna här ovan...

går alltid att högerklicka välja öppna i nytt fönster eller shift och klicka.
 
Sv: reklamannonserna här ovan...

Hah, om du tror att det bara är "hackers" som använder firefox så har du gjort en helt fel uppfattning... det finns även skolor som använder FF, och bara för att man har Windows betyder ju inte det att man måste använda IE.
Visst, det du vill göra kanske är svårt att få att fungera i andra webbläsare, men jag anser ändå att man bör sträva efter att koda efter standarden. Det kan vara ett helvete att få t.ex. javascript att fungera korrekt både i FF och IE, eftersom om man kodar efter standarden så funkar den inte i IE, men kodar man för IE, så funkar det inte i Firefox eftersom man inte har följt standarden... Det är väldigt problematiskt, men går allt fler över till det "rätta" sättet, så kanske vi kan få en förändring...
 
Sv: reklamannonserna här ovan...

fredde skrev:
Hah, om du tror att det bara är "hackers" som använder firefox så har du gjort en helt fel uppfattning... det finns även skolor som använder FF, och bara för att man har Windows betyder ju inte det att man måste använda IE.
Visst, det du vill göra kanske är svårt att få att fungera i andra webbläsare, men jag anser ändå att man bör sträva efter att koda efter standarden. Det kan vara ett helvete att få t.ex. javascript att fungera korrekt både i FF och IE, eftersom om man kodar efter standarden så funkar den inte i IE, men kodar man för IE, så funkar det inte i Firefox eftersom man inte har följt standarden... Det är väldigt problematiskt, men går allt fler över till det "rätta" sättet, så kanske vi kan få en förändring...
vilket är det rätta sättet då och kunde du koda menyn åt mig?
 
Sv: reklamannonserna här ovan...

Det jag menar med det "rätta" sättet är att koda efter W3C's standard som sagt.
Jag har inte sagt att jag skulle kunna fixa din meny, men skicka mig ett PM, så kan jag kolla på det i alla fall...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 526
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 034
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 352
Senast: sjoberga
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 635

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp