lady_vip
Trådstartare
För snart 2 år sedan köpte jag ett Rambo Optimo. Jag behövde ett täcke som funkade med min hästs bogrörelser och såg täcket som en investering.
Det var betydligt dyrare då, jag köpte det från England för 233 pund, sparade ca 500 spänn på det. Nytt såklart, och jag har kvittot kvar.
Dessutom har jag kompletterat med 2 extra liners (1200:-) och en fodrad hals (500:-). Så täcket har totalt kostat mig nästan 4000.
Redan första vintern får täcket en reva. Vilket förvånar mig, för jag har aldrig nånsin fått någon reva på mina Shires-täcken och min häst är inte nån täckesmarodör. Tar kontakt med generalagenten i Sverige och får svaret att den där garantin som de skryter så om endast omfattar tillverkningsfel. Fine, jag kan ju laga täcket.
Igår drog det in ett jätteregn som skulle pågå hela natten. Så jag åker ut och lägger Optimot på hösten.
Idag när jag kommer ut är hästen BLÖT!!!
Jag har aldrig tvättat täcket och dessutom inte använt det särskilt mycket eftersom det glider på snedden.
Jag är så besviken på detta "toppentäcke", men vad ska jag göra? Är ett läckande täcke efter 2 år skäl nog för reklamation? Och var reklamerar jag isf eftersom det inte är köpt i Sverige?
Det var betydligt dyrare då, jag köpte det från England för 233 pund, sparade ca 500 spänn på det. Nytt såklart, och jag har kvittot kvar.
Dessutom har jag kompletterat med 2 extra liners (1200:-) och en fodrad hals (500:-). Så täcket har totalt kostat mig nästan 4000.
Redan första vintern får täcket en reva. Vilket förvånar mig, för jag har aldrig nånsin fått någon reva på mina Shires-täcken och min häst är inte nån täckesmarodör. Tar kontakt med generalagenten i Sverige och får svaret att den där garantin som de skryter så om endast omfattar tillverkningsfel. Fine, jag kan ju laga täcket.
Igår drog det in ett jätteregn som skulle pågå hela natten. Så jag åker ut och lägger Optimot på hösten.
Idag när jag kommer ut är hästen BLÖT!!!
Jag har aldrig tvättat täcket och dessutom inte använt det särskilt mycket eftersom det glider på snedden.
Jag är så besviken på detta "toppentäcke", men vad ska jag göra? Är ett läckande täcke efter 2 år skäl nog för reklamation? Och var reklamerar jag isf eftersom det inte är köpt i Sverige?