Bukefalos 28 år!

Reklambanner på toppen

wrangler

Trådstartare
Är det bara jag som har en oerhört irriterande reklambanner på toppen av sidan? Den går inte att klicka bort, varje gång man kryssar den får man upp en helt ny reklamsida, och sedan när man byter sida på buke är den där igen.

Brukar inte störa mig på reklamen men denna jäkel... :cool:
 
Sv: Reklambanner på toppen

Det är malwareprogram som du fått in i din dator, tillbringade en kväll för några dagar sedan och rensade min fars dator som var full med liknande saker, finns mängder som cirkulerar just nu, vissa är jobbiga som sjutton att få bort.
Har du tur är det något av de enklare kolla dina plugins. Om du använder Chrome (som är det enda jag har erfarenhet att rensa) så gå in i menyn längst upp till höger bredvid adressfältet, välj verktyg sen tillägg finns där något tillägg du inte själv valt att installera så kasta det i papperskorgen.

Ladda ner ett malwareprogram och scanna datorn tex malwarebytes skall vara bra. Då letar den upp de flesta malware och adware filer som slunkit in i din dator. Tyvärr tar inte virusprogrammen sådant. Vissa är ännu svårare att få bort och måste letas upp manuellt och plockas bort fil för fil, men börja med de bitarna och se om du får väck allt annars får du googla runt tex på adressen du skickas till så hittar man ofta beskrivet hur exakt man får bort det om det inte funkar med program.
 
Sv: Reklambanner på toppen

Aj då!

OK tack snälla för tipsen, återkommer om jag inte får nån ordning! :bow:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Vet inte vart jag ska börja. Kaos i hjärnan pga inte sovit en ordentlig natts sömn på... vet inte hur länge? Man ska bara orka. Men jag...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: SaraXX
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
902
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Med min förra hund var jag ofta hos veterinären pga oturshund, så jag har liksom koll på hur det brukar gå till. Mina nuvarande hundar...
Svar
19
· Visningar
2 126
Senast: McFlurry
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 847
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp