Reklamera häst

Jag har försökt kontakta veterinären på olika sätt, men hon svarar inte.
Jag tycker det är jättesvårt att veta vad som är rätt väg. Så det är skönt att få lite olika infallsvinklar från er.

Då hade jag absolut vänt mig till jurist för att få ett brev sänt. Innan veterinärens inställning är klarlagd så känns det svårt att ta något vettig beslut om hur förfara fortsättningsvis.

När jurist blir inblandad brukar det oftast gå lite lättare att komma vidare.
 
Samma här, hästen var försäkrad hos If.

Jag fick dessvärre en lång rad krav på åtgärder att försöka innan utdömning. Då hade vi redan skott med ringsko och sulor en längre tid, men det gick inte längre. Det slutade med att jag - av djurskyddsskäl - tog bort hästen men blev nekad ersättning. Trist, med tanke på hur plåtarna såg ut.

Men hästen fungerade ett bra tag med rätt skoning och ridning, trots hovbroskförbening.
 
Jag fick dessvärre en lång rad krav på åtgärder att försöka innan utdömning. Då hade vi redan skott med ringsko och sulor en längre tid, men det gick inte längre. Det slutade med att jag - av djurskyddsskäl - tog bort hästen men blev nekad ersättning. Trist, med tanke på hur plåtarna såg ut.

Men hästen fungerade ett bra tag med rätt skoning och ridning, trots hovbroskförbening.
Tråkigt när det blir så, det är ju tillräckligt jobbigt att ha en sjuk häst. Jag hade tur att det gick så smidigt. Köpte en nyimporterad häst och försäkrade först utan livvärde. Några månader senare lade jag till en livförsäkring och ytterligare några månader senare blev hästen dålig och efter några månaders behandling var jag tvungen att bort hästen. Fick vartenda öre från If, utan diskussioner.
 
Tråkigt när det blir så, det är ju tillräckligt jobbigt att ha en sjuk häst. Jag hade tur att det gick så smidigt. Köpte en nyimporterad häst och försäkrade först utan livvärde. Några månader senare lade jag till en livförsäkring och ytterligare några månader senare blev hästen dålig och efter några månaders behandling var jag tvungen att bort hästen. Fick vartenda öre från If, utan diskussioner.

Just detta fallet med hovbroskförbeningen, samt ett med akut fång där bolaget vägrade godkänna avlivning trots hovben nästan genom sulan och trots att åldrig häst varit försäkrad i bolaget +15 år har fått mig att ta bort försäkringar på både hästar och hundar.

Slut OT.
 
Men förstår verkligen er frustration och ilska. Tycker det är extremt sjukt att inte säga detta till er. Jag tycker definitivt ni måste anmäla med länken minili skickade. Inte för det pengamässiga, för blir nog mest slit, men för veterinären faktiskt inte gjort sitt jobb för något ni har betald för!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Börjar med att säga att hunden är igenomkänd och röntgad i rygg, armbågar, höfter och handleder utan några förändringar som borde...
Svar
12
· Visningar
1 126
Senast: Masse
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 227
Senast: Fiorano
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 003
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp