Bukefalos 28 år!

Reklamera hundkurs

Lampan

Trådstartare
Kan en göra det?
Jag går nu en kurs genom Medborgarskolan
Beskrivningen av kursen är att testa på olika aktivering, 7 tillfällen, ca 2 timmar/gång
Gång 1-3 pågick en timmes lektion
Gång 4 pågick 30 minuter, blodspår att lektionen va kort ursäktades med att instruktör hade varit i skogen två timmar innan lektionen , vi skulle räkna med den tiden som lektionstid
Gång 5 pågick i 20 minuter och fick sen brytas pga regn ( vi som va där va inte rädda för regnet, vi hade tagit oss dit)
Det är två ggr kvar på kursen

En annan kursdeltagare har inte varit på kursen dom två senaste gångerna pga dåligt väder, hen är inte nöjd, hen tycker att lektionen skulle skjutits upp till senare tillfälle

Kursen kostar 1300. Hittills har jag inte fått valuta för dom pengarna. Instruktören är helt enkelt inte intresserad. Vi är 4 på kursen
 
Kan en göra det?
Jag går nu en kurs genom Medborgarskolan
Beskrivningen av kursen är att testa på olika aktivering, 7 tillfällen, ca 2 timmar/gång
Gång 1-3 pågick en timmes lektion
Gång 4 pågick 30 minuter, blodspår att lektionen va kort ursäktades med att instruktör hade varit i skogen två timmar innan lektionen , vi skulle räkna med den tiden som lektionstid
Gång 5 pågick i 20 minuter och fick sen brytas pga regn ( vi som va där va inte rädda för regnet, vi hade tagit oss dit)
Det är två ggr kvar på kursen

En annan kursdeltagare har inte varit på kursen dom två senaste gångerna pga dåligt väder, hen är inte nöjd, hen tycker att lektionen skulle skjutits upp till senare tillfälle

Kursen kostar 1300. Hittills har jag inte fått valuta för dom pengarna. Instruktören är helt enkelt inte intresserad. Vi är 4 på kursen
Har du kontaktat medborgarskolan? Självklart ska du klaga om du är missnöjd och det redan efter första lektionen, ett minimikrav är att tiderna hålls på ett ungefär. Okej om man slutar en kvart tidigt någon gång eller avbryter för att deltagarna vill men inte en enda lektion av 5 som är rätt längd ens.
 
Klart du kan klaga. Om inte annat kanske ni får ytterligare nått tillfälle för att komma upp i rätt antal timmar.
 
Har du kontaktat medborgarskolan? Självklart ska du klaga om du är missnöjd och det redan efter första lektionen, ett minimikrav är att tiderna hålls på ett ungefär. Okej om man slutar en kvart tidigt någon gång eller avbryter för att deltagarna vill men inte en enda lektion av 5 som är rätt längd ens.
Nej, jag har inte kontaktat Medborgarskolan än.
Hen som är missnöjd med att lektioner hålls ute när det regnar och blåser har sagt sin mening till instruktör...
Jag kan tycka att en får gilla läget med regn om en går på kurs som hålls utomhus. Det jag inte tycker är okey är att instruktören bryter efter 20 minuter, ingen av deltagarna ville bryta,, tvärtom så ville dom andra gå spåret själv en gång till....

Jag vet inte vad som är bäst. Att ta det med instruktören eller Medborgarskolan nu innan kursen är över eller att ta det med Medborgarskolan när kursen är slut?

Jag kan nog säga att jag är rätt så irriterad på att bli blåst på både tid och pengar :mad:
 
Klart du kan klaga. Om inte annat kanske ni får ytterligare nått tillfälle för att komma upp i rätt antal timmar.
Tycker du jag ska säga till instruktören?
Han tog inte åt sig av kritiken från den andra deltagaren
 
Nej, jag har inte kontaktat Medborgarskolan än.
Hen som är missnöjd med att lektioner hålls ute när det regnar och blåser har sagt sin mening till instruktör...
Jag kan tycka att en får gilla läget med regn om en går på kurs som hålls utomhus. Det jag inte tycker är okey är att instruktören bryter efter 20 minuter, ingen av deltagarna ville bryta,, tvärtom så ville dom andra gå spåret själv en gång till....

Jag vet inte vad som är bäst. Att ta det med instruktören eller Medborgarskolan nu innan kursen är över eller att ta det med Medborgarskolan när kursen är slut?

Jag kan nog säga att jag är rätt så irriterad på att bli blåst på både tid och pengar :mad:

Jag skulle kontakta båda parter direkt. Det du beskriver är inte alls okej.
 
Nu har jag mejlat båda parter
I beskrivningen av kursen står att den ska vara mellan 12.30-14.45 vid 7 tillfällen
Vi på kursen har fått 3 timmar och 50 minuter på 5 ggr

Jag blir förbannad när tänker på att människor blir blåsta på sina pengar :devil:
 
Mailtråd mellan mig och instruktör
Så nonchalant att dra till med "extra gång" när jag säger att jag inte är nöjd ...
(Börja läs nerifrån "mail 1")


Instruktör svarar

Kör vi tre timmar per gång på de fyra träffar som är kvar så... Men det känns tokigt att diskutera per mail. Vi kan väl ta det muntligt nästa gång? Eller på telefon om du vill det! Nu senast blev det ju dumt. Det håller jag med om. Men det berodde på att den starka vinden gjorde det omöjligt att köra det som var planerat. Ring gärna 11111111


Jag MAIL 2
Tiden som har utlovats är 15 timmar och 45 minuter
Om jag inte räknar fel?
7 tillfällen 2 timmar 15 minuter/ gång
Vi har nu haft 3 timmar och 50 minuter kurstid på 5 gånger
Jag förstår inte hur det ska jämna ut sig på 2 extra gånger?

Instruktörs svar
Jag lovar att det kommer att jämna ut sig! Vi sa ju att det blir ett eller två extrapass för att det ska bli den tid som utovats. Jag var kanske lite otydlig med det? Min erfarenhet är att hellre ta det lite lugnare i början för att inte trötta hundarna för mycket när de är kursovana. Redan nästa gång kommer det att ta längre tid!


Jag MAIL 1
Hej
jag tittade på beskrivningen av hundkursen jag nu går för dig

i beskrivningen står att kursen är 21 lektionstimmar. Mellan 12,30-14.45 vid 7tillfällen. 2 timmar 15 minuter/gång

7/11 Första lektionen varade i 1 timme
14/11 Andra lektionen varade i 1 timme
21/11 Tredje lektionen varade i 1 timme
28/11 Fjärde lektionen varade i 30 minuter. Anledningen till den korta lektionen berodde på att instruktör hade varit i skogen i 2 timmar för att lägga spår.
5/12 Femte lektionen varade i 20 minuter Då du avbröt pga regn. ingen av deltagarna sa något om att dom ville avbryta.

Jag har betalat in 1300 kr för kursen
Sammanlagt har jag fått 3 timmar och 50 minuter i kurstid på 5 gånger.
Jag är inte nöjd!
Jag har inte fått det jag har betalat för.
 
Det var väl jättebra förklaring och dessutom med löfte om att få extra timmar. Inte jätteproffsigt men helt ok.
Inte jätteproffsigt nej
Det blir 4 långa pass om tre timmar styck :)
Vi får hoppas på fint väder...
Och att hundarna orkar med
 
Inte jätteproffsigt nej
Det blir 4 långa pass om tre timmar styck :)
Vi får hoppas på fint väder...
Och att hundarna orkar med

Jag tycker du gjorde rätt som klagade. Det man bokar in är de sju datumen, och att gå från 30 minuter till tre timmar är väl tröttande om något för hundarna. Extrapassen som nu utlovas kanske man inte ens kan vara med på, man kan själv ha planerat in annat då.
Det ska bli intressant att se Medborgarskolans svar också, för de vet kanske inte om lärarens egna upplägg.
 
Jag tycker du gjorde rätt som klagade. Det man bokar in är de sju datumen, och att gå från 30 minuter till tre timmar är väl tröttande om något för hundarna. Extrapassen som nu utlovas kanske man inte ens kan vara med på, man kan själv ha planerat in annat då.
Det ska bli intressant att se Medborgarskolans svar också, för de vet kanske inte om lärarens egna upplägg.
Och jag som suttit i styrelsen för ett studieförbund kan nog säga att jag skulle varit mer än tacksam om vårt kontor fått reda på att den kursledare vi anlitat inte skött sig! Man är rädd om sitt rykte.

Ett studieförbund funkar vanligtvis så att man annonserar ut en kurs som man har ledare till. Cirkelledaren får betalt per timme som varje träff är. Är det tre lektionstimmar så får ledaren betalt för tre timmar. Ledaren för en närvarorapport som lämnas till studieförbundet efter avslut.

I TS fall har cirkelledaren sannolikt fått betalt för tid som hen inte arbetat. Jag som arbetsgivare hade varit glad för ett telefonsamtal .....
 
Jag tycker du gjorde rätt som klagade. Det man bokar in är de sju datumen, och att gå från 30 minuter till tre timmar är väl tröttande om något för hundarna. Extrapassen som nu utlovas kanske man inte ens kan vara med på, man kan själv ha planerat in annat då.
Det ska bli intressant att se Medborgarskolans svar också, för de vet kanske inte om lärarens egna upplägg.
Tre timmarspassen va en eftertanke, det är jag säker på

Det ja har reagerat mest på, är att det går en ung kille på kursen. Han har fått kursen i present av sin mamma, jag tror han fick kursen för att han ska komma ut och träffa andra ihop med sin hund.
Att han blir blåst på sin present, får det att koka i mig
 
Och jag som suttit i styrelsen för ett studieförbund kan nog säga att jag skulle varit mer än tacksam om vårt kontor fått reda på att den kursledare vi anlitat inte skött sig! Man är rädd om sitt rykte.

Ett studieförbund funkar vanligtvis så att man annonserar ut en kurs som man har ledare till. Cirkelledaren får betalt per timme som varje träff är. Är det tre lektionstimmar så får ledaren betalt för tre timmar. Ledaren för en närvarorapport som lämnas till studieförbundet efter avslut.

I TS fall har cirkelledaren sannolikt fått betalt för tid som hen inte arbetat. Jag som arbetsgivare hade varit glad för ett telefonsamtal .....
Det va nog lite vad jag trodde
Medborgarskolan måste värna om sitt rykte

Det ska bli intressant att se vad regionkontoret säger...
Dom har fler kursledare. Jag kan tänka mig att gå färdigt mina timmar för någon annan instruktör
 
En studietimme brukar vara 45 minuter, så tänk på det när du summerar timmarna ni har fått ut.

Nu har jag mejlat båda parter
I beskrivningen av kursen står att den ska vara mellan 12.30-14.45 vid 7 tillfällen
Vi på kursen har fått 3 timmar och 50 minuter på 5 ggr

Jag blir förbannad när tänker på att människor blir blåsta på sina pengar :devil:

Står i ett av TS i nlägg hur långa varje tillfälle skulle vara.
 
Det var väl jättebra förklaring och dessutom med löfte om att få extra timmar. Inte jätteproffsigt men helt ok.
Det känns direkt oproffsigt.

Och nej det är inte okej att organisera om kursen lite hur som på eget bevåg. Det ger förmodligen mindre än originalets uppdelning både för människor och hundar, och folk kan ha planerat att göra annat på aktuell tid.

Kursledaren blev förmodligen kall om fötterna då kritiken är väl befogad, hon har inte skött sig alls utan både lurat er och medborgarskolan. Det är tveksamt om hon får denna extrainkomst fler gånger.
 
En studietimme brukar vara 45 minuter, så tänk på det när du summerar timmarna ni har fått ut.
Står i ett av TS inlägg hur långa varje tillfälle skulle vara.
...i beskrivningen står att kursen är 21 lektionstimmar. Mellan 12,30-14.45 vid 7tillfällen. 2 timmar 15 minuter/gång
Så, 2 timmar och 15 minuter varje gång blir 3 studietimmar. 3 studietimmar vid 7 tillfällen blir 21 studietimmar. Då var det utrett :D

TS har dock fått för lite tid ändå, vilket jag tycker är jättetråkigt. Hoppas det ordnar sig!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 191
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 712
Övr. Hund Det är lite mycket just nu så undrar om jag överreagerar? För just nu känns det inte ens lockande att fortsätta kursen. Det handlar om...
Svar
16
· Visningar
2 319
Senast: Viva
·
Relationer Lång historia. Hoppas någon orkar hjälpa mig att få fason på mina tankar... I somras var jag på en stor födelsedagsfest för min kompis...
Svar
8
· Visningar
1 635

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp