Reklammaterial med en snäv budget....?

bettysmatte

Trådstartare
Jag ska sitta på en mini-bokmässa (ca 10 författare) i början på maj och försöka sälja min bok, samt träffa och prata med folk :) . Nu funderar jag på hur jag kan marknadsföra mig och boken på ett trevligt, snyggt och lite iögonfallande vis. Jag har ingen stor plånbok att ösa ur, så det handlar om att vara kreativ här... :D Sådant som jag funderat på är bokmärken eller kylskåpsmagneter att dela ut. Kanske någon som tvekar på att köpa där och då kan komma till skott vid senare tillfälle om de får ta med sig en liten gratisgåva? Men var hittar man någon som kan trycka upp det jag behöver till ett bra pris? Jag har googlat lite, men hittills har det jag hittat rört sig om stora kvantiteter om priset per produkt ska kännas rimligt....

Har också funderat på att trycka upp affischer på omslagets fram- och baksida, så folk bättre kan se vad jag erbjuder. Jag kommer absolut att ta med mig ett blädder-ex denna gång - det missade jag på julmarknaden!

Förslag, någon? Gärna väldigt konkreta... :)
 
Annars är freebie som jag hade älskat (pga jag använder sådant så mycket själv): solfjäder!
Går att göra med egna tryck.
 
Jag tycker att bokmärken och kylskåpsmagneter är bra. Det är grejor som går att använda. I "mitt" galoppstall gjorde vi ett år kylskåpsmagnetsalmanackor som blev mycket uppskattade och var oväntat billiga (jag designade dem i mallen hos tryckeriet och hade tagit de flesta av fotona), men just nu har företaget inte sådana och det är väl fel årstid.

Kanske en power point med ett bildspel som står och går/folk får klicka fram på en dator. Temat kan vara romanens historiska bakgrund?

Godisskål för att få folk att komma fram ska aldrig underskattas!
 
Vad skriver du om? Kan du göra nåt tidstypiskt ang det, kanske bokmärken som speglar den tiden, kanske nån mat (hmm finns kanske regler) som speglar den tiden?

Nån quiz med en bok som pris?
 
Fast det låter lite dyrt?
Beror ju lite på exakt vad din budget är, och hur många du behöver :) Finns både vikta solfjädrar, och sedan sådana som är mer som en platta med handtag.

Går ju också att pyssla ihop själv (och då bara trycka ex bokens framsida på papper), om man har den fallenheten.
 
Jag ska sitta på en mini-bokmässa (ca 10 författare) i början på maj och försöka sälja min bok, samt träffa och prata med folk :) . Nu funderar jag på hur jag kan marknadsföra mig och boken på ett trevligt, snyggt och lite iögonfallande vis. Jag har ingen stor plånbok att ösa ur, så det handlar om att vara kreativ här... :D Sådant som jag funderat på är bokmärken eller kylskåpsmagneter att dela ut. Kanske någon som tvekar på att köpa där och då kan komma till skott vid senare tillfälle om de får ta med sig en liten gratisgåva? Men var hittar man någon som kan trycka upp det jag behöver till ett bra pris? Jag har googlat lite, men hittills har det jag hittat rört sig om stora kvantiteter om priset per produkt ska kännas rimligt....

Har också funderat på att trycka upp affischer på omslagets fram- och baksida, så folk bättre kan se vad jag erbjuder. Jag kommer absolut att ta med mig ett blädder-ex denna gång - det missade jag på julmarknaden!

Förslag, någon? Gärna väldigt konkreta... :)

Om du vill testa vykort kolla in vistaprint.se där kan man beställa från 50 stycken och göra egen design, för 50 stycken kan du få betala från runt 300 kronor beroende på kvalitet och så. Vet inte vad din budget är? . Där kan man också beställa billiga visitkort med jag har gjort det en gång i tiden det kostade inte mycket då iallafall och de verkar inte vara jättedyra nu heller.

Om du har en hemsida för boken kanske gör frågor där besökarna kan tävla under mässan och så presenterar du resultatet på hemsidan efter en vecka eller två och har böcker som priser? Så kan de ange mailadress också så kan du maila i samband med att resultatet presenteras till alla med lite reklam?
 
Jag tycker att bokmärken och kylskåpsmagneter är bra. Det är grejor som går att använda. I "mitt" galoppstall gjorde vi ett år kylskåpsmagnetsalmanackor som blev mycket uppskattade och var oväntat billiga (jag designade dem i mallen hos tryckeriet och hade tagit de flesta av fotona), men just nu har företaget inte sådana och det är väl fel årstid.

Kanske en power point med ett bildspel som står och går/folk får klicka fram på en dator. Temat kan vara romanens historiska bakgrund?

Godisskål för att få folk att komma fram ska aldrig underskattas!
Många bra idéer - tack :) !
 
Jag är lite halvt i den branschen och kan nog tipsa om företag som kan hjälpa dig.
Små volymer blir såklart dyrare
 
Jag är lite halvt i den branschen och kan nog tipsa om företag som kan hjälpa dig.
Små volymer blir såklart dyrare
Du får jättegärna skicka PM med förslag på företag :) ! Jag tänkte trycka upp, säg, 100 bokmärken/vykort/magneter.... Eller kanske 200 till och med, om man tänker lite framåt mot julmarknader och liknande....
 
Jag ska sitta på en mini-bokmässa (ca 10 författare) i början på maj och försöka sälja min bok, samt träffa och prata med folk :) . Nu funderar jag på hur jag kan marknadsföra mig och boken på ett trevligt, snyggt och lite iögonfallande vis. Jag har ingen stor plånbok att ösa ur, så det handlar om att vara kreativ här... :D Sådant som jag funderat på är bokmärken eller kylskåpsmagneter att dela ut. Kanske någon som tvekar på att köpa där och då kan komma till skott vid senare tillfälle om de får ta med sig en liten gratisgåva? Men var hittar man någon som kan trycka upp det jag behöver till ett bra pris? Jag har googlat lite, men hittills har det jag hittat rört sig om stora kvantiteter om priset per produkt ska kännas rimligt....

Har också funderat på att trycka upp affischer på omslagets fram- och baksida, så folk bättre kan se vad jag erbjuder. Jag kommer absolut att ta med mig ett blädder-ex denna gång - det missade jag på julmarknaden!

Förslag, någon? Gärna väldigt konkreta... :)
Bokmärken kan du göra själv?

Klipp och klistra in många bokmärken i ett worddokument, skriv ut på fint lite tjockare styvare papper. Skär med pappersskärare/mattskärare?
(samma med vykort för mässa, det borde inte vara nödvändigt att betala en firma för att göra det. (vi gör vykort på kontoret för mässor, iofs med AD o massiv kopiator men))

Brukar finnas kopieringsfirmor där man kan kvista in med ett dokument och be dem skriva ut på valt papper.

Om du har råd, en tävling där vinnaren kan vinna ett ex av din bok?
(tex historiska frågor eller ngt, lämna nr för sms till vinnare kl 15)
 
Senast ändrad:
Köp boken, lämna en lapp med namn och mail och var med i utlottning om att namnge en karaktär i nästa bok? :) Hade jag funderat på att köpa hade det fått mig att komma till skott :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9
  • Bukekullar 23/24

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp