Bukefalos 28 år!

Rekommendation :)

YorkWann

Trådstartare
På skoj bara,

Vad hade ni rekommenderat för ras och varför.

Den ska användas till träning ev tävling bruksspår och viltspår.
Lättskött päls. (Ingen trimning eller klippning!)
Den ska vara vara fysisk, orka med långa turer i skidspåret eller i stallet.
Den får gärna gilla människor och vara social, då den skulle vara med på jobbet ganska mkt, samtidigt som vi bor lite ensligt så den får gärna hojta till om det skulle dyka upp någon.

Hmm det jag kommer på nu...

Jo, en petitessgrej med, hunden skulle vara med på jobbet och vi har två hundrädda där, alltså de är rädda för "faliga" hundar såsom schäfer, rottis, amstaff och liknande. Skulle jag skaffa en sådan är chansen ganska stor att de inte får vara med på jobbet, så en till grej i listan skulle väl vara då att den ser "söt" ut :crazy: (golden, cocker, setter ect...)
 
Sv: Rekommendation :)

glömde, gärna apportering! Gör det med settern nu, vilket går sådär. :D
 
Senast ändrad:
Sv: Rekommendation :)

Vit Herdehund:D
Kanske inte passar direkt för apporteringen, men det går säkert att lära in:angel:
 
Sv: Rekommendation :)

labrador! helt överlägsen till det du vill ha den till. en labbe är aningen mer självständig än en golden, vilket är bra om ni ska spåra. de ska också enligt uppgift ha en större viltskärpa, om ni tänkt använda den i eftersöksarbetet (hunden tar kål på djuret).
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras En till som har hamnat i träsket med att välja ras... :angel: Har haft flatcoated retriever i 20 år och stormtrivs med rasen och har...
2
Svar
29
· Visningar
5 044
Senast: YorkWann
·
Hundavel & Ras Hej igen allihopa! För en tid sedan fick jag lite tips och råd gällande val av rottis. Situationen har ändrat sig lite här hemma, och...
Svar
15
· Visningar
1 677
Senast: Aningsfull
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag har hängt runt här på Buke i ganska många år, men har aldrig kommit mig för att faktiskt skriva någonting. Nu är...
Svar
4
· Visningar
1 197
Senast: Eina
·
Hundavel & Ras Ok, ännu en rastråd... Kruxet är att jag inte riktigt vet vad jag är ute efter så jag vill gärna ha ett bollplank. Jag planerar inför...
2
Svar
23
· Visningar
3 038
Senast: pumah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp