Rekommendationer Flugtäcken

Rambo flybuster är också fint skulle tro att det motsvarar sweet itch i passform fast är gjort i nät istället.

Om jag skulle köpa ett nytt nu skulle jag kika på ett med vattentät rygg.
 
Rekommenderar Rambo sweet-itch alla dagar i veckan, Enda som hjälper på min känsliga häst, bra passform, inte supervarmt, har faktiskt inte ätit upp speciellt mycket man trots väldigt tight.
 
Rekommenderar Rambo sweet-itch alla dagar i veckan, Enda som hjälper på min känsliga häst, bra passform, inte supervarmt, har faktiskt inte ätit upp speciellt mycket man trots väldigt tight.
Har du haft några andra att jämföra storlek och passform med? Min är så himla svår med storlekar. 145 glider bak och sätter sig jättetajt över bogspetsarna medan 140 är för litet.

Det är mycket värre med täcken i nät, jag tänker att sweet itch kanske glider tillbaka på plats lättare?
 
Har du haft några andra att jämföra storlek och passform med? Min är så himla svår med storlekar. 145 glider bak och sätter sig jättetajt över bogspetsarna medan 140 är för litet.

Det är mycket värre med täcken i nät, jag tänker att sweet itch kanske glider tillbaka på plats lättare?
Jag har provat både 155 och 145 på min som har typ 150, 155 funkar fint, sitter inte tight runt bogen. Har också provat det lite stelare från Rambo i nät, men det halkar på sniskan oavsett storlek. Amigo blir skav på bogen i 155, och halkar på sniskan.
 
  • Gilla
Reactions: Ace
Har du haft några andra att jämföra storlek och passform med? Min är så himla svår med storlekar. 145 glider bak och sätter sig jättetajt över bogspetsarna medan 140 är för litet.

Det är mycket värre med täcken i nät, jag tänker att sweet itch kanske glider tillbaka på plats lättare?

Min häst har samma problem, har du kommit fram till nåt bra?
 
Min häst har samma problem, har du kommit fram till nåt bra?
Nej tyvärr. Som tur är behöver min häst inte flugtäcke konstant så han har ett 140 när det är som värst och får stå ut med lite skav på bogen.

På vintern har han ett optimo i 140 vilket sitter superbra.

Nu är bara problemet att han skulle behöva ett summer series såhär års. Jag funderar på om det går att ta ett 145 och flytta bak bogspännena så att halsringningen blir mindre.
 
Puttar upp denna lite.

Någon som har Rambo Protector och kan berätta hur det är i storlek?
Nya djuret fick prova gamla djurets Bug-buster i stl 145 men det blev rugg på hela manken även om storleken i sig var ok men åt det kortare hållet. Men hon har stor bål så många töcken trycker på manken.
 
Puttar upp denna lite.

Någon som har Rambo Protector och kan berätta hur det är i storlek?
Nya djuret fick prova gamla djurets Bug-buster i stl 145 men det blev rugg på hela manken även om storleken i sig var ok men åt det kortare hållet. Men hon har stor bål så många töcken trycker på manken.
Jag har. Dom är generösare i strl än amigo. Flera av mina hästar som har amigo utetäcke kan inte ha amigo flugtäckena för de är så tajta och konstig passform. Så om du funderar på att prova och köpa Rambo istället så kan jag verkligen rekommendera det täcket 👍
 
Jag har. Dom är generösare i strl än amigo. Flera av mina hästar som har amigo utetäcke kan inte ha amigo flugtäckena för de är så tajta och konstig passform. Så om du funderar på att prova och köpa Rambo istället så kan jag verkligen rekommendera det täcket 👍
Så då borde jag kunna köpa ett 145 Rambo?
Hon har 145 i Rambo (100g), Amigo 12 Triple men kunde inte ha Amigo 12 ofodrat (tight på manke).
 
Jag har. Dom är generösare i strl än amigo. Flera av mina hästar som har amigo utetäcke kan inte ha amigo flugtäckena för de är så tajta och konstig passform. Så om du funderar på att prova och köpa Rambo istället så kan jag verkligen rekommendera det täcket 👍
Jaha... Täcket kom idag och jag provade det på hästen idag. Och det känns väldigt tight i bogarna. 😬
Så jag tror det får åka tillbaka.
Någon som har tips på täcke med väldigt rymlig front?
Fö var storleken väl tilltagen på hästen så det var inget problem.
 
Jaha... Täcket kom idag och jag provade det på hästen idag. Och det känns väldigt tight i bogarna. 😬
Så jag tror det får åka tillbaka.
Någon som har tips på täcke med väldigt rymlig front?
Fö var storleken väl tilltagen på hästen så det var inget problem.
Nej vad typiskt! Vad har du för häst (ras)?
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Nu är sommar på gång vilket innebär alla dessa flugor.. Min häst avskyr dom och får massor med bett så hon behöver flugtäcke...
Svar
0
· Visningar
264
Senast: klaraa
·
  • Artikel
Hästnyheter Med anledning av uppgifter om ridskolor som har satt upp viktgränser för sina elever och den efterfrågan på stöd vi uppfattat, vill vi...
Svar
0
· Visningar
87
Utrustning Jag har ett Rambo Protector flugtäcke vars innerfoder gått sönder över manken. Jag tänkte att jag skulle försöka laga det men har inget...
Svar
2
· Visningar
491
Senast: Corax
·
Utrustning Hej, jag har ett flugtäcke från Horseware som nog har blivit uttöjt i bogen och sitter inte riktigt bra längre, men tänkte behålla det...
Svar
2
· Visningar
440
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp