"Rena" ett stall efter sjukdom..

JessicaM

Trådstartare
Kör man med salvia som man gör i hemmet eller??

Kan man hänga upp något i stallet som ska föra tur med sig gällande sjukdomar?
 
Sv: "Rena" ett stall efter sjukdom..

Nu är jag inte så inne på sådant men salvia tror jag funkar i stallet också. Att hänga en hästsko ovanför alla ingångar till stallet sägs ge tur och sen har jag hört att om man lägger salt i en ring runt stallet så skulle det hindra onda andar att komma in
 
Sv: "Rena" ett stall efter sjukdom..

såvida det inte är onda ander som orsakat hästens sjukdom så kommer det inte hjälpa att bränna salvia, sprida salt etc......

det finns mkt få onda andar (betydligt fler onda människor) så vill du skydda din hästar ska du låsa dörren och skaffa ett larm istället.
 
Sv: "Rena" ett stall efter sjukdom..

Varför lita på turen när man kan förebygga med skicklighet?

Vår stallägare kör med högtryckstvätt med hetvatten och desinfekktionsmedel. Rekommenderas! :banana:
 
Sv: "Rena" ett stall efter sjukdom..

Självklart ska man tvätta stallet iallafall 1 gång per år, men man kanske inte behöver göra det efter varje hovböld efter hovböld efter hovböld eller fång eller ont i ett ben etc..

Ang salvian och onda andar så är det så ma gör i hemmen för att driva ut den negativa energin.

Hästskor har jag faktiskt hängandes över varje ingång till stallet :D (Tå delen neråt)

Men jag har hört att förr så hängde man upp saker inne i stallet som skulle föra tur men kommer inte ihåg vad..

Inga fler bidrag? :angel:
 
Sv: "Rena" ett stall efter sjukdom..

vidskeplig som jag är.. Salvia (vit) som man använder hemma mot dålig energi och ovälkomna "saker" kan du bränna, sen sätta lite vanlig salvia tex i något fönster i stallet. En stor rengöring med des. medel och högtryck ( som redan är skrivet)..



(till ev svar..ja jag är helt inne på andlighet o energier och mycket vidskeplig)
 
Sv: "Rena" ett stall efter sjukdom..

Vänd på skorna, tådelen skall vara uppåt :angel: Och nej, lyckan rinner inte ur,
förr hängdes dom så av någon bra anledning som jag inte kommer ihåg :D!
 
Sv: "Rena" ett stall efter sjukdom..

Vänd på skorna, tådelen skall vara uppåt :angel: Och nej, lyckan rinner inte ur,
förr hängdes dom så av någon bra anledning som jag inte kommer ihåg :D!

Anledningen att hänga dem med tån uppåt är för att inte djävulen ska sätta sig i skon.

Så helgardering borde vara med två skor med trakterna mot varandra = ingen lycka rinner ur, ingen sätter sig i skon :idea: :cool:
 
Sv: "Rena" ett stall efter sjukdom..

Anledningen att hänga dem med tån uppåt är för att inte djävulen ska sätta sig i skon.

Så helgardering borde vara med två skor med trakterna mot varandra = ingen lycka rinner ur, ingen sätter sig i skon :idea: :cool:

:bow:

tiotio
 
Sv: "Rena" ett stall efter sjukdom..

eller en sko upp ochi den skon sätter man en till fast nedåt så det..

inget annat?? Vitlök i taket? etc etc??
 
Sv: "Rena" ett stall efter sjukdom..

nån måtta får det ju finnas på vidskeplighet. jag tror på andar men att bränna salvia kommer inte hjälpa ett dugg om det är så att du verkligen har en ond ande där, då måste du ha ett medium dit.

sjukdomar lämnar inte negativ energi efter sig när dom läker!
 
Sv: "Rena" ett stall efter sjukdom..

sjukdomar lämnar inte negativ energi efter sig när dom läker!

Tyvärr är så fallet ibland.

Salvia tycker inte onda energier om och lämnar stället. Är det en allt för mäktig energi behöver man ta hjälp av ett medium. En "vanlig" människa kan rena sitt hus eller stall med salvia utan hjälp av ett medium, som sagt att det inte är en väldigt stark negativ energi.
 
Sv: "Rena" ett stall efter sjukdom..

Ingen som vet vad som kan vara bra? Hänga upp lite kristaller. Vore ju roligt att höra hur de gjorde förr i tiden. Som tex att ha hängt upp vitlök inne i sitt hem för att hålla ondo borta..
 
Sv: "Rena" ett stall efter sjukdom..

men man kanske inte behöver göra det efter varje hovböld efter hovböld efter hovböld eller fång eller ont i ett ben etc..

Skulle jag ha detta scenario i mitt stall skulle jag nog se över min hästhållning, ine börja driva ut onda andar:crazy:
 
Sv: "Rena" ett stall efter sjukdom..

Ingen som vet vad som kan vara bra? Hänga upp lite kristaller. Vore ju roligt att höra hur de gjorde förr i tiden. Som tex att ha hängt upp vitlök inne i sitt hem för att hålla ondo borta..


Man spikade upp en katt eller en uggla på eller ovanför ingångsdörren till stallet.

Plättlätt....

Det där med kristaller är ett tämligen nytt New-Age påfund.

/KT
 
Sv: "Rena" ett stall efter sjukdom..

Tyvärr är så fallet ibland.

Salvia tycker inte onda energier om och lämnar stället. Är det en allt för mäktig energi behöver man ta hjälp av ett medium. En "vanlig" människa kan rena sitt hus eller stall med salvia utan hjälp av ett medium, som sagt att det inte är en väldigt stark negativ energi.

Gör så här för att absolut se till att det inte finns energi kvar att tänka på tråkigheter efteråt:
3 hårstrån från senast sjuka häst i ett fång av 1 liljekonvalj och 2 smörblomsstjälkar, hängs upp i soluppgången, nedanför bjälke nr 3 från väster räknat - om inte den bjälken har svart färg på undersidan, då tar man nr 4 istället - det hela måste göras av minst 3 personer, varav 1 i förväg aldrig får ha besökt ett stall, de 2 andra ska vara släkt i rakt nedstigande led, där den yngre måste ha en riderfarenhet på minst 67 år.

Är den här tråden på allvar eller har vi helt plötsligt hamnat i medeltidens dunkla oupplysta tid?
 
Sv: "Rena" ett stall efter sjukdom..

Detta är en seriös tråd!

Men jag kommer nog inte spika upp en katt vid ingången :eek: hehe

Kristaller är gammalt som gatan, inget "nytt påhitt".
 
Sv: "Rena" ett stall efter sjukdom..

Skulle jag ha detta scenario i mitt stall skulle jag nog se över min hästhållning, ine börja driva ut onda andar:crazy:

Behövde du verkligen skriva det där? Lite onödigt, tycker du inte?

Jag gav som ett exempel vad man som häst kan drabbas av. Bara för att en häst drabbas av diverse åkommer beror det inte alltid på ägaren.

Snälla skriv inte om du inte har något tips eller liknande som gäller detta ämnet.

Detta är en tråd för oss som tror på det här lite "udda". Och även om man inte tror fullt ut så skadar det inte att prova.

Tack på förhand
J
 

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
861
Senast: a1agnlju
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
979
Ekonomi & Juridik Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar. Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
2
Svar
36
· Visningar
4 832
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
914
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp