Rengöra dessa

Lumos_Nox

Trådstartare
Någon som sitter på ett bra tips hur man kan få dessa fritöselement rena?
IMG_20200215_100907.jpg

Just ju sprayas de med alkaliskt rengöringsmedel och sen kokas de ur, allt utom elementen blir skinande rent.
De skrubbas med stålborste och stålull men det är så jäkla omständligt och man kommer ändå inte åt.
 
Spontant tänker jag ättika. Vet jag brukar rengöra vattenkokaren med ättika för att få bort avlagringar, sen får den kokas efteråt för att bli kvitt ättikan. Dock osäker om det skulle funka till sådana element.
 
Spontant tänker jag ättika. Vet jag brukar rengöra vattenkokaren med ättika för att få bort avlagringar, sen får den kokas efteråt för att bli kvitt ättikan. Dock osäker om det skulle funka till sådana element.
Biter ättika på fett också tro? Det hade ju varit bra.
Det är segt, mörkt inbränt fett som ska bort
 
Jag använder alltid bikarbonat på allt som är fett, jävligt och inbränt. Gör en tjock pasta med bikarbonat och vatten. Stryk på och låt sitta tills det typ torkat och gnugga bort med en trasa eller annat lämpligt. Är det riktigt jävligt kör jag på med vinäger eller ättika också.

Dock aldrig provat på en fritös men på typ allt annat i köket som det bränt fast fett på
 
Jag använder alltid bikarbonat på allt som är fett, jävligt och inbränt. Gör en tjock pasta med bikarbonat och vatten. Stryk på och låt sitta tills det typ torkat och gnugga bort med en trasa eller annat lämpligt. Är det riktigt jävligt kör jag på med vinäger eller ättika också.

Dock aldrig provat på en fritös men på typ allt annat i köket som det bränt fast fett på
Tack!
Ska testa det också! Kanske kan pensla på det för att komma åt alla små, små utrymmen.
Bränt, fett och jävligt kan man verkligen säga att det är! 😂
 
Fett löser fett. Häll i typ matolja och låt stå en stund, häll ut oljan och rengör med diskmedel eller nått annat vanligt rengöringsmedel.
 
Värms den oljan upp? Har du testat att ha i olja och låta det stå utan att värma?
Den är både varm och kall. Antar att det inte bara är "flöt" som bränns utan även rester ifrån det som friterad också. Behöver ha något som orkar äta sig igenom.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 770
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 541
Senast: MML
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 580
Senast: Saigon
·
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp