Rengöra Sprayflaska eller köpa en tom sprayflaska?

En plastflaska för förvaring av rengöringsprodukter tror jag inte är samma plast som används i mat/kök/bebisväg. Skulle aldrig värma upp något sånt iaf. Många plaster utsöndrar gifter vid uppvärmning.
 
Jag har köpt mig en fönsterputsduk från Tupperware, då jag blivit less på det där flammiga som blir på insidan av rutan med vanligt fönsterputs i lastbilen och även personbilen.
Fick tips om den här fönsterputsduken, då det skulle räcka med bara vanligt vatten och inget annat.

Jag har teoretiskt redan vatten med mig i lastbilen, men det är till för att drickas och inget jag vill använda till att putsa rutan med. Därav min tanke att antingen köpa en sprayflaska och ha vanligt vatten i eller rengöra en befintlig sprayflaska så det går att ha vatten i.
Det jag klurar på om jag ska rengöra en befintlig sprayflaska, hur vet jag om jag lyckats bli av med allt rengöringsmedel som varit i flaskan tidigare (det får inte finnas något kvar om det ska funka ihop med putsduken)?

Fördelen om jag rengör en befintlig sprayflaska är att den har spray och stopp spraymunstycket. Kikade lite på google på tomma sprayflaskor och de flesta verkar inte ha den funktionen utan snarare att man ska skruva länge på spraymunstycket så att säga.

Så är lite kluven hur jag ska lösa det, gillar idén att ha en sprayflaska med vatten då man får en mer jämn fördelning på vattnet än om man t ex. har en flaska med kork och vatten i.

Har ni några bra tips?

Tack på förhand i så fall. :)
Fungerar det inte med en vanlig liten blomspruta?
 
Det är klart att trasan inte går sönder om det råkar komma rengöringsmedel på den.

Ang flaska. Ta en vanlig vattenflaska till ex Loka och skruva på spraymunstycke som går att stänga på den.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp