Bukefalos 25 år!

Rengöring kläder och utrustning när man ska vara i annat stall?

Islandshästryttare

Trådstartare
Har gammal ridutrustning som jag ska använda i ett annat stall än där jag hade dem sist.. Har inte använt dem på minst tre år. Räcker vanlig noggrann rengöring då eller kan virkon behövas ändå till gamla ridstövlar och hjälm? Kläder tvättar jag såklart.

Vanlig rengöring lär ju räcka bra. Finns väl knappast någonting som överlever så länge utanför kroppen. 😅

Det finns sporer som kan överleva extremt länge under rätt förhållanden, men det mesta är nog dött efter så lång tid. Smuts kan skydda sporer och mikroorganismer så det absolut viktigaste är att sakerna är synligt rena, då är sannolikheten för smittspridning minimal. Bra att du är så noggrann!

Liknande trådar

• Artikel
Dagbok Jag har till slut fått inse att min telefon håller på att ge upp så jag snart måste köpa en ny :arghh: Jag är totalt STENKORKAD på...
Svar
10
· Visningar
324
Hundavel&Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 781
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
31
· Visningar
4 852
Övr.Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
4 069

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack #8
  • Uppdateringstråd 25

Hästrelaterat

Omröstningar