Rengöring kläder och utrustning när man ska vara i annat stall?

Islandshästryttare

Trådstartare
Har gammal ridutrustning som jag ska använda i ett annat stall än där jag hade dem sist.. Har inte använt dem på minst tre år. Räcker vanlig noggrann rengöring då eller kan virkon behövas ändå till gamla ridstövlar och hjälm? Kläder tvättar jag såklart.
 
Vanlig rengöring lär ju räcka bra. Finns väl knappast någonting som överlever så länge utanför kroppen. 😅
 
Det finns sporer som kan överleva extremt länge under rätt förhållanden, men det mesta är nog dött efter så lång tid. Smuts kan skydda sporer och mikroorganismer så det absolut viktigaste är att sakerna är synligt rena, då är sannolikheten för smittspridning minimal. Bra att du är så noggrann!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 932
Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
318
Senast: lytesout95
·
Kropp & Själ Jag tillhör en generation som växte upp med engångsbindor och tamponger som mensskydd. Alla miljövänliga flergångsalternativ som finns...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 108
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 038
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Hiss och diss del 5
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp