Reno är en ängel igen...

gul_zebra

Trådstartare
Reno fick igår tillbaka sina vingar och återvände till råtthimlen.

dsc00647_orig_SE.jpg


Min gamla plutt, en av mina första råttor. 6 dagar från att fylla 2 år. Nu har han lämnat oss. :cry:

dsc00702_orig_SE.jpg


Älskar dig Reno, ses där uppe...

R.I.P
Reno
030413-050407
 
Sv: Reno är en ängel igen...

Gud så sorgligt :cry: :cry: äntar ju som sagt själv att mina två råttor ska återvända hem till råtthimlen.

*Massa tröstkramar*
 
Sv: Reno är en ängel igen...

Näe lillkillen.. :cry: Du får helt enkelt hålla honom sällskap..

Om man får fråga. Var det bölden som tog honom?
 
Sv: Reno är en ängel igen...

Just... Och han som inte klarar av andra hanar än Reno heller, annars hade han redan bott med Sivert och Gudrun... Har frågat lite kunnigt folk vad de tror om att ställa hans bur i flickornas bur iaf, så får han åtminstone sällskap genom galler. Otur i oturen, Reno har alltid varit mycket bättre än Rex på att hantera att vara ensam...
Synd att Rex är så gammal, annars hade han kanske kunnat kastreras och fått bo med flickorna helt och hållet. Men han skulle aldrig överleva narkosen :(

Nope, bölden var bara en varböld. Han var helt enkelt gammal :(
 
Sv: Reno är en ängel igen...

Okej. Ja det är verkligen svårt med så pass gamla råttor att klara sig ensamen. Jag vet själv när min kompis hade två stycken hanar hon hittade plötsligt en av dem död i buren. Det visade sig vara p.g.a åldern efter en obduktion. Nej han skulle nog inte klara en narkos.

Okej.
 
Sv: Reno är en ängel igen...

Precis. Och då speciellt de som är så pass beroende av kompis som Rex är...

Naaw nu sitter min plutt och slurpar välling med ägg :love:
 
Sv: Reno är en ängel igen...

Just det! Kan ju berätta slutet också. Det slutade med att råttan rymde varje gång han blev instängd och mådde allmänt dåligt när tejen gick i skolan så hon pratade med lärarna och eftersom de inte hade någon som var alergisk så fick råttan hänga me till skolan varje dag och han låg och sov i pennfodralet när han blev "skoltrött"

Skulle jag gärna vilja se :love: De är ju bara för söta när de slavsar!
 
Sv: Reno är en ängel igen...

Naaw vad gulligt :love: Själv kommer jag dessvärre inte kunna bära med honom sen, ska förhoppningsvis praktisera på en djuraffär där bara hundar får följa med in.

Ja det är urgulligt :love: Nu ligger han och ska sova istället, såhär söt :love:
 
Sv: Reno är en ängel igen...

Jaha okej så kul!

Naww det är ju så att man vill käka upp honom!
 
Sv: Reno är en ängel igen...

Njae, inte direkt. Djuraffären jag ville vara på hade tillräckligt med praktikanter redan, så den jag kanske ska vara på är en skitdålig som inte ens tar hand om sina djur ordentligt. Senast jag var där hade kaninerna och marsinen inte ens hö bla... Men kanske kan man göra något bra för djuren där iaf.

Ja, och nu vände han sig och blev ännu sötare :love:
 
Sv: Reno är en ängel igen...

Jaha okej då är det inte så värst trevligt.. :idea: Men om du ska vara där kommer de garanterat ha det bra :smirk:

:love: :love: :love: Sötare kan man väl ändå inte bli :love:
 
Sv: Reno är en ängel igen...

Tror jag inte... Inte när det kommer till burstorlekar och sånt :crazy: Men jag ska definitivt skriva ner precis alla fel jag hittar och så anmäla sen. Ska bli intressant att se om de fortfarande föder upp råttor och möss i små labburar i ett annat rum... Om de nu vill ha dit mig vill säga :crazy:

Ja, han är den sötaste lilla råttpojken som finns :love:
 
Sv: Reno är en ängel igen...

Usch så sorgligt.
Skickar massor tröstkramar
 
Sv: Reno är en ängel igen...

åh. vad tråkigt :( Men han har det säkert bra.

Hur gamlan blir råttor egentligen?
 
Sv: Reno är en ängel igen...

Ja... Så nu ligger han där i frysen älsklingen min. Vill att han ska få begravas tillsammans med Rex, de föddes ju tillsammans trots allt...


Zooråttor blir sällan mer än 2 år, råttor från uppfödare (dvs med bra stam och bra avel bakom osv) blir 2-3 år. Finns råttor som blivit 4 också men det är verkligen inte vanligt.
 
Senast ändrad:
Sv: Reno är en ängel igen...

hihi. Då var min lilla zooråtta ett undantag :angel:
Hon blev över 3 år... fast hon hade massa konstiga sjukdomar :(
 
Sv: Reno är en ängel igen...

Nä stackarn :( Men 3 år, det är inte illa inte :)

Min äldsta nånsin är Rex (Renos bror) som blir 2 år på onsdag, äldre än så har jag aldrig haft för gammelgubbarna är mina första råttor... :P
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 065
Senast: Zpunk
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 433
Senast: Fiorano
·
Fordon Jag lämnade in bilen på verkstaden i måndags för byte av stötdämpare samt hjullager fram. De hade varit kassa ett bra tag men i övrigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 417
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp