Renovera baklucka hästtransport

Robina

Trådstartare
I höstas byttes golvet på min transport och nu är det dags att fixa till bakluckan. Den behöver rätas upp lite då den bågnat lite och gångjärnen har rostat sönder. Just gångjärn verkar vara svårt att få tag i. Någon här som bytt gångjärn på bakluckan och har tips? Mitt släp är en Thule Equliner och det finns tydligen inte gångjärn att få tag i längre, fått tips om att Värmlandsvagnens är liknande. Kan man byta modell på gångjärnen?
 
I höstas byttes golvet på min transport och nu är det dags att fixa till bakluckan. Den behöver rätas upp lite då den bågnat lite och gångjärnen har rostat sönder. Just gångjärn verkar vara svårt att få tag i. Någon här som bytt gångjärn på bakluckan och har tips? Mitt släp är en Thule Equliner och det finns tydligen inte gångjärn att få tag i längre, fått tips om att Värmlandsvagnens är liknande. Kan man byta modell på gångjärnen?
Har du kollat med JJ'släpservice? De har mycket reservdelar till thule.
 
Har du kollat med JJ'släpservice? De har mycket reservdelar till thule.
Ja det var de som informerade mig om att det inte gick få tag i orginalgångjärn längre, och tipsade om Värmlandsvagnens gångjärn. De är dock väldigt dyra och jag har inte ens lyckats googla fram en bild på dom.
 

Liknande trådar

Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
1 791
Senast: MiniLi
·
Utrustning Nu sitter jag här i stundens hetta och planerar byte av golvet på trotjänare, en Värmlandsvagn från 2002. Jag har läst runt lite och...
Svar
0
· Visningar
593
Senast: Karlfranz
·
Utrustning Behöver tips och ideér då jag har en häst som hoppar över bommen i transporten. använder halsrem som jag binder längre ner men sist slet...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Min dotter har ärvt intelligens från båda föräldrar och än så länge (femte klass) har hon knappt någonsin behövt läsa på inför prov...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
6 532
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp