renovera hästtransport?

ameo

Trådstartare
Moderator
En kort och koncis fråga.
Hur mycket, mellan tumme o pekfinger, kan man räkna med att det kostar att byta ut golv och väggar i en hästtransport? Tänk typ Boj, Kylinge eller Star i standardutförande. Inklusive arbetskostnad.
 
En kort och koncis fråga.
Hur mycket, mellan tumme o pekfinger, kan man räkna med att det kostar att byta ut golv och väggar i en hästtransport? Tänk typ Boj, Kylinge eller Star i standardutförande. Inklusive arbetskostnad.
Jag vill minnas att det kostade strax under 10000kr för bara materialet när vi gjorde allt jobb själva. Bytte golv och sidoväggar (inte de ”små” och skötardörren längst fram) i min värmlandsvagn för ett par år sedan. Beställde golv och skivor direkt från VV ADP jag tyckte att det var enklast, det var dock kanske inte billigast.
 
När jag efterfrågade offert på detta, ville då ha nya träväggar + byta till original alugolv = 25K arbete inkl material.
 
tack för era svar!

Går i fundering att köpa ett släp i lägre prisklass och det är ju bra att ha en aning om kostnaden i alla fall...
 
Jag vill minnas att det kostade strax under 10000kr för bara materialet när vi gjorde allt jobb själva. Bytte golv och sidoväggar (inte de ”små” och skötardörren längst fram) i min värmlandsvagn för ett par år sedan. Beställde golv och skivor direkt från VV ADP jag tyckte att det var enklast, det var dock kanske inte billigast.
Vi gjorde ett liknade jobb med vår gamla Kylinge Herkules, och jag minns det också som att materialet låt i den häraden. Det var inte jättesvårt att fixa själv.
Sedan sålde vi ändå släpet som ett halvt renoveringsobjekt eftersom vi inte fick ordning på bromsarna och stötdämparna, där gick gränsen för vår kompetens och verkstadsutrustning. Vi hade det inlämnat till en lokal bilverkstad här, men de lyckades inte lösa problemet (bara fakturera).

@ameo
Om du vill ge dig på ett äldre släp så kolla upp även stötdämpare och bromsar.
 

Liknande trådar

Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
1 820
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Inser att det kanske inte finns något bra svar på min fråga men tänker att om någon har nåt bra tips så är det här på Buke i alla fall...
Svar
16
· Visningar
1 185
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 949
Senast: Yeah but
·
Juridik & Ekonomi För några veckor sedan köpte jag en hästtransport, ett Ifor Williams 1,5-hästars, årsmodell -14. Köpte den från ett dödsbo, en kvinna...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp