Renovera stallet

A

AnnabellsG

Till sommaren ska vi byta ut innerväggen (eller vad man ska kalla det) som nu består av masonit med någon typ av isolering (vet ej vad). Stallet är gammalt o har timmerväggar innanför lagret av isolering o masonit. Detta funkar inte så bra eftersom masonit inte andas så det blir lite fuktigt i stallet. Vad ska jag sätta istället? ny isolering + plankvägg??? vad har ni i era stall? tack på förhand :bump:
 
Måste det vara isolerat? Annars verkar våra pållar gilla kallstall.
 
hmm så det är timmer på insidan och masonit på utsidan? :confused: låter mycket krångligt..

När det byttes väggar och isolering på ridskolan revs innevägg och yttervägg bort samt all isolering.. endast regelverket var kvar och höll upp taket.. de reglar som var dåliga byttes ut mot fräscht virke, utsidan plastades och plank sattes upp, isolering sattes in, plast på och en liten kant av cement lades på innerkanten så att inte urin och vatten fårn vattenhink/kopp skulle nå regelvirket.. och så plankades innesida och målades.. klart..
och självklart sattes ett ventilationsgaller in i varje box som man kan stänga om man vill..

detta fungerar ycket bra tycker jag och det känns vädigt fräsht..
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 574
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 284
Senast: QueenLilith
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 040
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 799
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hönstråden II
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp