RENOVERING IFOR Williams.

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

emilou

URSÄKTA om tråden hamnar fel! Flytta om ni anser den passar bättre någon annanstans.


Jag måste byta golv och ev väggar i mitt IFOR Williams -96.Även baklem och frontutlastningslemen måste bytas.

Fick höra av någon att det knappt gick att byta väggarna själv då taket och väggarna är ihopsatta på något krångligt sätt.
Har NÅGON här erfarenhet av den transporten och renovering???

Jag har läst på era trådar hur ni har renoverat och vad ni ibland betalat men var hittar ni tex golven? Hos en transportförsäljare (utan namns såklart) eller på ett sågverk? Finns det Företag som speciallicerar sig på just golv och lemar JA/ NEJ? Sverige ?

Hoppas att någon kan ge mig tips på detta !!!

Tackar på förhand och för att ni tog er tid att läsa mitt inlägg!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: RENOVERING IFOR Williams.

Golvet i sig är väl inga problem med att byta i en Ifor, men skall väggarna bytas är det ett jädra jobb och inte helt lätt.
Väggskivan kostar ca: 2800 kronor + moms och eventuell frakt, och det är originalskivor i rätt färg.
Golvskivorna kostar 4400 koronor + moms och eventuell frakt.
Skall sägas att dessa priser kan ha ändrats beroende på valutakurs mm. Skivorna beställs i från England.

Skivor till golvet går det säkert att hitta här med.

Men som sagt så är det svårt att byta väggar på en Ifor.

URSÄKTA om tråden hamnar fel! Flytta om ni anser den passar bättre någon annanstans.


Jag måste byta golv och ev väggar i mitt IFOR Williams -96.Även baklem och frontutlastningslemen måste bytas.

Fick höra av någon att det knappt gick att byta väggarna själv då taket och väggarna är ihopsatta på något krångligt sätt.
Har NÅGON här erfarenhet av den transporten och renovering???

Jag har läst på era trådar hur ni har renoverat och vad ni ibland betalat men var hittar ni tex golven? Hos en transportförsäljare (utan namns såklart) eller på ett sågverk? Finns det Företag som speciallicerar sig på just golv och lemar JA/ NEJ? Sverige ?

Hoppas att någon kan ge mig tips på detta !!!

Tackar på förhand och för att ni tog er tid att läsa mitt inlägg!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 549
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag har en Cheval Liberté 1,5- hästars i aluminium med glasfiberfront och tak. Den är supersmidig och ligger bra på vägen, och på vägen...
Svar
5
· Visningar
1 069
Senast: ako
·
Hemmet Ja.. Jag vet inte var jag ska börja.. Förra året i december blev det, efter tre års bönande och tjat, klart med att min hyresvärd...
Svar
7
· Visningar
1 810
Senast: Sonic76
·
Hästmänniskan Nu ska jag ta mig i kragen och renovera det sista på min transport! Lite frågor jag behöver ha hjälp med: 1) Ska byta golvet har jag...
2
Svar
35
· Visningar
3 550
Senast: Ahi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp