Renoverings tips av rockard

annoj

Trådstartare
Hej!
Jag har köpt min första rockard, men den behöver lite tillfrächning, så jag vill ha lite tips av er kunninga här på bukefalos.

Vad är det för färg som är bäst att måla skacklarna och ramen med till rockarden?

Sen tyvärr så har inte rockarden någon svängel så det tänkte jag fixa med hjälp av min händiga pojkvänn. hur högt lågt ska den fästas? kan man fästa den rätt lågt i metallen (ramen) precis innan stänk skydd/fotplatta börjar?

Rockarden är byggd på sabaxel och är rätt hög och ska passa stor häst.

Tack för svar!

Mvh Jonna
 
Sv: Renoverings tips av rockard

Trådkapar också lite, för jag är nyfiken på svängeln, just hur högt man vill ha den och vad som är för- och nackdelar med att ha den lågt eller högt?
 
Sv: Renoverings tips av rockard

På en rockard vill man ha så rakt dragläge som möjligt, så försök att få den i jämnhöjd (eller något lägre) som bröstan har jag fått lära mig.
 
Sv: Renoverings tips av rockard

Ang färgen så håller jag just på att måla min rockard i mekanlack- högblank svart.. Kanon färg, tål en hel del och blir skitsnygg!!

Jag gick till en färghandel där jag känner ägaren som har haft travhästar förr. Så jag litar på hans råd... Men en grundfärg underst mot rost...

Lycka till!
 

Liknande trådar

Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
916
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Jag känner att jag behöver byta jobb. Just nu jobbar jag i reception och arbetsmiljön har blivit så pass dålig senaste månaderna att jag...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 453
Senast: Nahar
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 780
Senast: Ajda
·
Hoppning Hur har ni byggt? Ska göra en liten renovering av min hinderpark som har nästan 40 år på nacken. Har ni byggt egna hinder? Hur ser...
Svar
8
· Visningar
3 069
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp