Rensa stoets slida på stenar och grenar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Sudden84

Trådstartare
Hej jag fick precis höra av en som tränar hästar att man måste hjälpa till att rensaut grenar och stenar ur stoets slida typ en gång i veckan. Jag har aldrig hört talas om detta tidigare så nu undrar jag om det är något den här personen har fått för sig felaktigt? Hur kommer det ens in stenar och grenar där från början??
 
Jag har haft ett sto som älskade att klia rumpan mot trän och även vattenkoppar. Slapp runt slidöppningen efter flera fölningar. Inte ens hon fick in något i slidan som hon behövde hjälp med att ta bort.

För mig låter det som en person som vill ursäkta varför denne gräver runt bland ett stos intima delar.
 
Jag har haft ett sto som älskade att klia rumpan mot trän och även vattenkoppar. Slapp runt slidöppningen efter flera fölningar. Inte ens hon fick in något i slidan som hon behövde hjälp med att ta bort.

För mig låter det som en person som vill ursäkta varför denne gräver runt bland ett stos intima delar.
I det här fallet misstänker jag att tränaren försöker hålla en annan person upptagen så mycket som möjligt genom att hitta på saker som "måste" göras.
Hjälp mig gärna med hur man ska förklara för den person som blir lurad och verkligen tror på vad den här tränaren säger att man inte alls ska in där och rota
 
Ok jag inser att jag krånglar till det jag ska försöka reda ut det lite - det handlar om två personer som båda tränar hästar och den ena har lärt upp den andra då de varit ett par. Nu har de gjort slut och ska dela på sig men den ena som lärt upp den andra är en psykopat som gör allt för att se till att den andre har noll tid för nånting annat än hennes sysslor så personen har till och med svårt att lyckas flytta ut till eget.
Dock är personen på väg ut och vill hålla på med hästar i framtiden på egen hand.
Han berättade precis att tydligen ska man rensa ut en gång i veckan och att han hittar grenar och stenar där inne... jag funderar starkt på hur detta går till och om psykopaten är så pass mycket psykopat att hon kan tänkas stoppa in skit där för att få honom att tro att man måste göra detta eller vad är det som händer här egentligen??
 
Kan det vara så att det är stenar som hästarna ätit och grenar som svalts hela men borde dom inte kunna få ut dom på egen hand och att den första tränaren har använt det som en grej att använda för att slösa bort den andre personens tid?
Den förste tränaren är sen hela tiden kontrollerande och väldigt abusive inklusive hjärntvättare så pass att den andre tränaren har försökt ta sig ut ur huset i 6 månader utan atr lyckas och nu funderar på att flytta ut i tält för att lyckas få tid till att skaffa sin egen lägenhet.
Eller kan det vara så pass åt helvete att den ena sticker in saker i hästarna för att lura den andre?
 
Kan det vara så att det är stenar som hästarna ätit och grenar som svalts hela men borde dom inte kunna få ut dom på egen hand och att den första tränaren har använt det som en grej att använda för att slösa bort den andre personens tid?
Den förste tränaren är sen hela tiden kontrollerande och väldigt abusive inklusive hjärntvättare så pass att den andre tränaren har försökt ta sig ut ur huset i 6 månader utan atr lyckas och nu funderar på att flytta ut i tält för att lyckas få tid till att skaffa sin egen lägenhet.
Eller kan det vara så pass åt helvete att den ena sticker in saker i hästarna för att lura den andre?
Men menar du verkligen att OM det vore så att hästar åt sten och grenar att de skulle komma ut ur slidan? Alltså femåriga barn vet att bajset inte kommer ut ur snippan?
Någonting är rejält tokigt i den här tråden.
 
Men menar du verkligen att OM det vore så att hästar åt sten och grenar att de skulle komma ut ur slidan? Alltså femåriga barn vet att bajset inte kommer ut ur snippan?
Någonting är rejält tokigt i den här tråden.
Sant men samtidigt tänker jag om något är fel med hästarna och saker hamnar fel eventuellt.
Men jag ringde en veterinär som reagerade likadant som jag gjorde när jag först fick detta berättat för mig.
Jag vill bara vara jävligt säker på min sak innan jag anklagar hans ex för att eventuellt vara sjuk nog att stoppa in saker i hästarna för att lura honom att spendera tid på att rensa något som inte ska behöva rensas eller har dom någon jävel som går runt och gör sånt här på andras hästar?
Detta är ett seriöst inlägg och jag är väldigt orolig för dessa hästar just nu
 
Men nej..bara nej..det finns andra sidor och forum för sånt här prat..oroväckande nog.
Vad för prat? Jag letar enbart kött på benen nog då jag inte har hästar själv och info att använda för att förklara för personen som blir lurad till den här typen av "skötsel" att detta inte är normalt och inte ska behöva göras av nån som helst anledning så att han slutar med det omgående för just nu tror han på riktigt att detta är normal skötsel av ston.
 
Dom har tydligen gjort det här sen dom skaffade hästar för ca 3 år sen så vad som än är fel här måste det felet hittas och den här skeva behandlingen av hästarna måste upphöra.
Till saken hör att den abusive personen har hjärntvättat och misshandlat den andre och hunsat honom till att tro på allt hon sagt - inklusive när hon varit otrogen - och det är svårt när man inte har hästar själv att förklara för någon som trott på detta i flera år att det är något som är fel - den förste tränaren har hållit på med hästar i många fler år innan de skaffade hästar tillsammans

Jag vet att det här låter sjukt och det är det men tyvärr är det helt sant :(
 
Senast ändrad:
Men jag har nog tillräckligt med dumförklarande kommentarer nu samt att jag ringde en veterinär så jag kanske kan få honom att förstå att det är nåt som är galet här så tack för hjälpen
 
Efter att ha läst bakgrunden till frågan så tror jag frågan är seriöst ställd. En person kan lura någon annan att tro vad som helst om denne inte kan nånting. Titta på olika typer träning, skoningar osv i andra länder för att optimera olika gångarter och annat trots att det är skadligt för hästen.

Och för att svara seriöst på frågan; nej det behöver man inte. Jag har aldrig heller hört talas om sto med stenar och pinnar som behöver plockas ut med jämna mellanrum.
 
Efter att ha läst bakgrunden till frågan så tror jag frågan är seriöst ställd. En person kan lura någon annan att tro vad som helst om denne inte kan nånting. Titta på olika typer träning, skoningar osv i andra länder för att optimera olika gångarter och annat trots att det är skadligt för hästen.

Och för att svara seriöst på frågan; nej det behöver man inte. Jag har aldrig heller hört talas om sto med stenar och pinnar som behöver plockas ut med jämna mellanrum.
Tack 🙏 jag kände när jag hörde det här att något måste vara fel och jag är nu helt kall inombords av tanken på det här och vill få stopp på det så fort det går och nu hoppas jag att det jag kunnat få bekräftat ska kunna avhjälpa situationen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 637
Senast: ako
·
  • Artikel
Dagbok Det är så konstigt. Ibland kan jag känna det som att jag hamnar i ett ”förvildat” läge där jag plötsligt blir som skygg för allt och...
Svar
1
· Visningar
599
Senast: Tualma
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 508
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
934
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp