Rensa vänner på facebook

Alltså ni som avföljer, tar bort och liknande men säger att ni inte rensar... hur definierar ni rensa? Det är väl precis det det är?
Jag tänker att avfölja/ta bort är mer när det dyker upp någon i flödet och man tar bort dem. Jag rensar - jag går aktivt in på listan och scrollar igenom alla och plockar bort de jag inte vill ha kvar :)

Jag tycker fb har ändrat skepnad så mycket att det är skitsamma om man är vän eller inte. Mitt flöde är proppfullt med vad fb tycker att jag borde se. Så jag använder det främst för Messenger (vet stt man kan ha bara messenger) och grupper med mina intressen. Vad folk skriver ser jag knappt i bruset och jag räknar med att vad skriver också försvinner

Jag tycker fb har ändrat skepnad så mycket att det är skitsamma om man är vän eller inte. Mitt flöde är proppfullt med vad fb tycker att jag borde se. Så jag använder det främst för Messenger (vet stt man kan ha bara messenger) och grupper med mina intressen. Vad folk skriver ser jag knappt i bruset och jag räknar med att vad skriver också försvinner
Exakt, jag ser ändå aldrig vad mina vänner gör och jag har mycket vänner, men jag ser ingen som helst orsak till att ta bort någon heller :)

Fast "ta bort" är väl precis det? Eller är det jag som är ett socialt media analfabet? :D
Jo absolut. Men tänker mer att ta bort i denna kontext verkar vara att man tar bort någon enskild som man ej vill ha kvar när man ser hen i flödet (typ gå ut med det brännbara) respektive systematiskt rensa bort från en lång lista av vänner (storstäda och kasta x-antal svarta sopsäckar).
Inte agerandet i sig, utan mer syfte och omfattning.

Har aldrig rensat några vänner på facebook. Begränsad visste jag inte fanns om funktion där. Men med tanke på att jag inte lagt ut något på fb på typ 5 år så känns det som att alla mina vänner är rätt begränsade :laugh:

Eftersom jag är selektiv från början vilka jag godkänner så har behovet att ta bort inte riktigt funnits, tror jag själv tagit bort typ 2-3st och borttagen av andra är väl typ 5-6st. Sen kan jag i perioder välja att personers inlägg inte ska komma upp tex vissa som fått barn och lägger ut x antal inlägg om dagen om detta, de kan jag välja att pausa ett tag.
För att slippa se allt fb vill att jag ska se går jag in på "flöden" och har då bara vänners inlägg och enstaka reklaminlägg men inte alla sidförslag att följa.

För att slippa se allt fb vill att jag ska se går jag in på "flöden" och har då bara vänners inlägg och enstaka reklaminlägg men inte alla sidförslag att följa.
Jag har försökt men det måste ändras varje gång gång går in på FB. Önskar att den inställningen kunde bli permanent

Jag är såpass passiv fb-användare att jag bara avvännar om personen gjort mig illa så jag vill slippa se hen. Händer väldigt sällan, och för den delen ser jag nästan aldrig några vänners inlägg när jag öppnar fb. I princip fyller den plattformen bara behoven kolla evenemang, köpa saker i grupper och se random reels med gulliga djur samt artiklar som fb tror kan göra mig upprörd. Trist, jag saknar hur det var för 15 år sedan, när jag faktiskt såg och interagerade med mina vänner.

På fb har jag endast männisor jag käner privat och gillar, samt några som jag har för syns skulle.T.exen granne som skulle bli putt om jag tog bort :)

Har instagram och ett gäng nmänniskor följer mig. Har aldrig någonsin lagt ut nåt. Är med bara för att kunna läsa.

Roligt att den här tråden kom upp just nu, jag rensade senast igår. Försöker hålla mig under 100 och när de blir för många går jag igenom för att se om jag egentligen är intresserad av alla jag har i listan.
Är det inte någon som ofta postar sådant jag vill läsa eller som jag inte aktivt skulle gå upp och prata med om jag mötte dem på gatan brukar de ryka. :)

Har inte heller någon begränsning eller indelade grupper.

Jag gör samma. Rensar aktivt, vill hålla det till folk jag känner. Gamla kollegor, studiekamrater osv ryker rätt snabbt.

• Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

IT & mobiler Jag skulle skriva ett inlägg i den lokala Facebook-gruppen genom appen, men rutan för att skapa ett inlägg finns inte. Kikade runt i...
Svar
10
· Visningar
667
Senast: Soffan74
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 070
Tjatter Då jag tänkte kolla på facebook så kom det direkt upp info från Meta. "Välj om du accepterar att vi använder din info till annonser...
Svar
2
· Visningar
297
Senast: Shaggy
·
IT & mobiler Är det någon mer vars Facebook strular nu? Jag blev plötsligt utloggad och kan inte logga in igen. Står att en kod har skickats till...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 714
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar