Bukefalos 28 år!

Rensning av avlopp i handfat

Asko

Trådstartare
Vattnet rinner trögt ned i handfatet. Vilket är det bästa medlet för detta? Helst något som går att köpa i vanlig mataffär! :)
 
Testa en vaskrensare eller vad det heter. Det är en sån där med gummikopp och ett skaft. Man behöver täppa till hålet i handfatet som sitter under kranen när man använder den.
 
Vattnet rinner trögt ned i handfatet. Vilket är det bästa medlet för detta? Helst något som går att köpa i vanlig mataffär! :)

Vi har alltid klarat oss på en vaskrensare och hett vatten (kokar upp i vattenkokaren), funkar inte det så prata med din hyresvärd innan du häller ner kemikalier i avloppet.
 
Det är något man får lov att lära sig om man ska eget boende... eller betala någon hemstäd (dyrt) att göra det. Vattenlåset sätter för eller senare igen, dvs det behöver rensas regelbundet).
Särskilt om man har barn som får för sig att göra experiment med potatismjöl...

Men oavsett experiment eller inte så rensar jag nog någon gång per år eller så. Det går ju snabbt.
 
Särskilt om man har barn som får för sig att göra experiment med potatismjöl...

Men oavsett experiment eller inte så rensar jag nog någon gång per år eller så. Det går ju snabbt.

Potatismjöl?! Åh nej 🙈 :laugh:

Mamma hade på mig potatismjöl för att hjälpa mot klådan när jag hade vattkoppor. Jag kan möjligtvis ha lekt med kartongen och spritt ut potatismjöl över hela TV-rummet :angel: men jag hade det inte i vasken iaf :D
 
När det börjar rinna långsamt hos oss brukar man få rensa rören inkl vattenlåset, det blir en massa klegg och hår som sätter sig och stoppar upp. Jag brukar fota allt innan jag börjar plocka isär, annars står jag alltid där och undrar hur tusan jag ska få ihop allt igen :laugh:
 
Avskyr allt som har med avlopp att göra, men ibland måste man. Virknål är ett hett tips att gräva med i rören.

Ibland saknar jag ett ex jag hade. Hon gillade att rensa avlopp och liknande och kom gladeligen hem till mig och rensade. Problemet var väl att hon också gärna visade upp "fångsten"..
 
Vattnet rinner trögt ned i handfatet. Vilket är det bästa medlet för detta? Helst något som går att köpa i vanlig mataffär! :)
Ättika och bikarbonat som får bubbla en stund. Eller någon deciliter handdiskmedel som får sitta och verka en stund. Sedan häller du hett vatten i avloppet och kör med vaskrens. Eventuellt behöver du upprepa ett par gånger. Detta brukar lösa stoppet :) !
 
När det börjar rinna långsamt hos oss brukar man få rensa rören inkl vattenlåset, det blir en massa klegg och hår som sätter sig och stoppar upp. Jag brukar fota allt innan jag börjar plocka isär, annars står jag alltid där och undrar hur tusan jag ska få ihop allt igen :laugh:
Smart. Vi gick helt bet sist. Slutade med att vi fick "hänga upp" systemet med buntband. Tänkte ta tag i det en annan dag men det hänger bra där :angel:
 

Liknande trådar

Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
1 063
Trädgård & Växter Nu när det verkar bli vanligare med mer torka på delar av sommaren, plötsliga skyfall, blöta vintrar etc. - hur hanterar man bäst...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: Sleepy
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 393
Senast: SiZo
·
Hemmet Jag kommer behöva köpa ny säng inom kort och känner mig helt lost. Nuvarande säng är helt fantastiskt skön och jag har extremt svårt att...
Svar
8
· Visningar
1 027
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp