Rent i transporten

S

Spirelli

Dum och nyfiken fråga men... Hur håller ni rent och snyggt i transporterna. Något bra städtips?
 
hmm.. beror ju på vad man har för matta.. men att städa ur direkt så man slipper torkad hästskit...=) o om man har höga kanter på mattan så är det ju väldigt simpelt att spola ur den..=)
 
hejsan! jag brukar hyra ut min transport ganska ofta,och använder den inte så mycket själv.Men iallafall så tycker jag det hör till vanligt vett att lånar man den så tvättar man ur den,men vissa verkar inte koppla det!!ja ja strunt samma,då står jag där iallafall med skiten som sitter fast i mattan.jag har en matta med gummiknoppar + en ramp med gummilister eller vad man ska kalla det.jag brukar använda antingen såpa eller diskmedel som jag skrubbar som en tok av alla väggar och golv,sedan spolar jag ur den och låter vattnet rinna ur. men sista utlånet så hade någon varit på en sandig stallbacke med den och hela rampen såg ut som en lervälling,suck...! /Tess :crazy:
 
Sopar noga varje gång den varit ute, emellanåt kör jag in på gör-det-själv tvätten och blåser ur den invändigt med högtryckstvätten. Jisses så mycket hästhår som fastnar på väggarna!
 
Jag hade blitt GALEN om folk inte städat ur släpet ordentligt efter sig om dom lånat det.

Jag har själv ALLTID varit väldigt nogrran med att städa ur ordentligt...oftast ser släpet bättre ut än när jag lånade det :D...har tom. fått läna släp gratis efter en så fin städning :D

//Becky
 
Har en gammal transport, men den kan vara ren för det. Tvättar rubbet invändigt åtminstone en gång per säsong inkl river ut gummimattan och skrubbar den.

Utsidan tvättas sommartid, och en gång per år brukar jag försöka vaxa den också.

"Vardagsstädar" efter varje användningstillfälle genom att sopa ur ordentligt. I somras målade jag om insidan, så just nu är den jättefin :)
 
Jag spolar av med högtrycks tvätt. Tycker det är enklast. Då drar jag ut gummi mattan och spolar av, sen lägger jag in den när det torkat. :banana:
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har typat ned sin transport? Min medryttarhästs ägare ska typ ned sin så hennes nya bil får dra den. Någon som vet hur...
Svar
6
· Visningar
551
Senast: Fideli
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 390
Senast: iNHALE
·
Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
845
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
1 791
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp