Reoperera patella

WBPeppar

Trådstartare
Är det vanligt att man göra en reoperation av patella efter endast tre år? 2020 så genomgick min bullterrier en sådan op. och de gjorde skåra djupare och/eller byggde upp väggarna runt leden så att den inte skulle kunna hoppa ur. Nu gör den det igen och hon kommer att behöva göra om allting i höst. Är detta vanligt? Kan operationen ha varit felaktigt utförd?
 
Ingen aning om det är vanligt att behöva operera pl flera gånger, men om operationen vore "felaktig utförd" så hade det märkts ganska direkt.
Inte 3 år senare.
 
Är det vanligt att man göra en reoperation av patella efter endast tre år? 2020 så genomgick min bullterrier en sådan op. och de gjorde skåra djupare och/eller byggde upp väggarna runt leden så att den inte skulle kunna hoppa ur. Nu gör den det igen och hon kommer att behöva göra om allting i höst. Är detta vanligt? Kan operationen ha varit felaktigt utförd?
Kan det vara så att den - precis som min Torsten - hade sådan felställning i bakbenet att den är predestinerad att inte stanna kvar i läge? Han var ju en liten hund, så belastningen på leden var inte så stor. Blir antagligen annat med några kg till?
 
Kan det vara så att den - precis som min Torsten - hade sådan felställning i bakbenet att den är predestinerad att inte stanna kvar i läge? Han var ju en liten hund, så belastningen på leden var inte så stor. Blir antagligen annat med några kg till?
Hon aldrig fått någon anmärkning på benställning innan sommaren 2020 då leden plötsligt hoppade ur.
 
Hon aldrig fått någon anmärkning på benställning innan sommaren 2020 då leden plötsligt hoppade ur.
Ingen hade sagt något om Torstens bakben heller. Förrän jag träffade veterinären som opererade honom. Han förklarade att hundens benställning gjorde att knäet trycktes ur led - han
hade ingen skåra för kulan, alls.

Det är det enda jag hört om det.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 191
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 893
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
404
Senast: Sirap
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp