Bukefalos 28 år!

Repgrimma med fast Grimskaft

T

t-oka

Är det någon som vet vart man kan få tag i en repgrimma där de sitter fast ett kraftigt rep till ?? Är på jakt efter ett sådant !! :idea: :angel:
 
Sv: Repgrimma med fast Grimskaft

Har bara sett såna där repet har endast en ögla istället för en hake. Är det en sån du menar? Isf kan man göra en själv genom att såga av haken och sätta fast repet direkt med öglan (om den är tillräckligt stor). Annars vet jag inte...
 
Sv: Repgrimma med fast Grimskaft

tänkte de samma=) elelr de kanske e jobbigt med metallgrejen där som e tung? de kan jag tycka ibland när man busar i longering eller så.. att den åker upp i hakan eller nått..
 
Sv: Repgrimma med fast Grimskaft

Haken ska vara tung så man kan använda så små signaler som möjligt, det blir sladdrigt utan.
 
Sv: Repgrimma med fast Grimskaft

Därför att ja ska börja träna min häst i NH....

sen tycker jag dom är snygga dessutom... ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Unghästen i stallet biter på grimskaften när han står uppbunden. Jag vet att det finns grimskaft med en bit plast på den delen närmast...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 370
Senast: Zacci
·
  • Artikel
Hästnyheter Det ska vara någon slags bom som gör att hästen sitter fast, men uppgifterna är få.
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 687
Senast: Askur2017
·
Hästvård Hej, fick åka in akut med hästen i fredags och då konstaterades kraftig hovbensrotation med 8 mm kvar till sulan. En dryg vecka tidigare...
2
Svar
29
· Visningar
2 104
Senast: Missemus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bilsätesskydd
  • Barmarksdrag/canicross
  • Avliva aggressiv hund

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp