Resa med bebis

Hur gammal är barnet nu? Hur långt innan resan måste du bestämma dig?

Jag tyckte första halvåret var en berg-och-dalbana och det varierade så mycket. Ibland var det enkelt och då kunde jag ha åkt jorden-runt med bebisen och sen blev det helt hopplöst och gå till mataffären blev ett projekt son innebar skrik (bebis) och gråt (min) och ibland kom vi inte iväg alls.
Vi åkte när sonen var 5-6 månader. Detta var i februari-mars :) bästa tiden att resa med små barn! Han ammade sig igenom hela resan (och spydde..) nu hade jag inte gjort den resan ensam. Nu är han snart 1 år :)
 
Någon här som har erfarenhet av att resa med bebis? Har nämligen funderingar på att ta med sonen till Florida för att hälsa på min syster som bor där. Min sambo kommer inte kunna följa med pga sitt jobb. Sonen skulle i så fall vara runt 5-6 månader när vi åker.
Hur funkade det för er? Packning? Tog ni med vagn? Bilstol? Ja alla tips mottages tacksamt :)
Vi åkte till Italien med sonen när han var 6 månader. Hade med vagn, bärsele och babyskydd.
Enda nackdelen var hemresan. Flyget gick 30 min efter hans normala sovtid viket innebar en väldigt ledsen bebis på flygplatsen. 😔

Så, försök att inte krocka med sovtid och ge nappflaska vid start och landning.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år I sommar ska maken, jag och vår lilla bebis resa till makens familj och tillbringa uppåt sex veckor där. Flyget tar några timmar...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 072
Senast: Dorinda
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 117
Senast: super
·
Relationer Skulle vilja höra hur andra tänker kring följande situation. Vi har de senaste 11 åren alltid firat jul hos oss, innan dess firade vi...
18 19 20
Svar
383
· Visningar
32 875
Senast: _Taggis_
·
Utrustning Hej! Känner att jag behöver lite tips å så från folk som är mer van att täcka sina hästar. Jag ska ha min varmblodsvalack oklipp i...
Svar
9
· Visningar
1 025
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp