Resa till Norge med hund

Ajda

Trådstartare
Vi vill åka till Norge på semester i sommar. Och då ha med hundarna. Försökt googla på vilka regler som gäller.
Har hittat rabiesvaccin, avmaskning och id. Är det någon mer?

Och angående rabiesvaccinet… räcker en spruta? Måste en viss tid ha gått efter? Med andra ord, är vi för sent ute? Tanken var att åka någongång mellan v.26-28.
 
Åker du mellan Sverige och Norge behövs inte rabiesvaccin, bara pass och avmaskning mot dvärgbandmask. Avmaskningen ska ske inom ett visst antal dagar innan man åker och behöver göras hos veterinär för att de ska kunna intyga att hunden har blivit avmaskad
 
Åker du mellan Sverige och Norge behövs inte rabiesvaccin, bara pass och avmaskning mot dvärgbandmask. Avmaskningen ska ske inom ett visst antal dagar innan man åker och behöver göras hos veterinär för att de ska kunna intyga att hunden har blivit avmaskad

Men vad bra!
 
Pass och avmaskning hos veterinär. Kostar nånstans runt 500 för pass och, om du har otur, nästan lika mycket för avmaskning.

Ta med egna masktabletter och be om pris på avmaskningen när du bokar tid. När jag åkte regelbundet så varierade det mellan 50-450:-/hund bara för att de skulle titta när jag gav en tablett.
 
Måste det vara ett pass, eller funkar id handling? Dvs namn, ras, stamtavla och chipnummer.
 
Jag betalde 750 kronor för pass plus avmaskning och hade då med egen tablett.

Rabiesvaccination behövs bara om du ska resa till andra länder än Norge.
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 583
Övr. Hund Hola! Så, förra året körde jag och min fästman + doggo nr 1 från England (där vi bor) till Sverige (där alla andra bor, haha!). Det...
Svar
9
· Visningar
2 886
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 770
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 633
Senast: dobbis
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp