Resa under julen?

Bison

Trådstartare
Jag skulle vilja ha tips på vart man kan åka över julhelgen för att få superduper julkänsla?
Inte för långt, Sverige och utomlands.
Ska vara riktig Disneykänsla.

Försöker hitta ett sätt att fira jul på som jag trivs med.
 
Har alltid tänkt att det vore himla mysigt att tillbringa julen på ett spa :love: (men aldrig provat)

typ något sånthär beroende på vart i landet man bor.
 
Jag skulle vilja ha tips på vart man kan åka över julhelgen för att få superduper julkänsla?
Inte för långt, Sverige och utomlands.
Ska vara riktig Disneykänsla.

Försöker hitta ett sätt att fira jul på som jag trivs med.

Jag föreslår några dagar på någon halvstor skidort i Sverige eller Norge :) T.ex Åre är en väldigt trevlig by även om man inte åker skidor utan bara vill komma åt den där mysiga julkänslan :)

Själv kommer jag vara i Östersund över julhelgen då jag är uppväxt där men numera pluggar på annan ort längre söderut, det är stor skillnad på hur mycket vinter det är där uppe nu och 60 mil söderut där jag bor just nu :up:
 
Jag skulle ha åkt till Fryksås i Orsa. Nära till Grönklitt om du vill åka utförs har väldigt gott julbord med utsikt över Orsasjön.
 
Kan ju tillägga att jag inte åker skidor alls, vill inte göra det heller.
Är mer själva känslan jag vill åt, pynt, musik osv.
 
Rovaniemi? ;) :D (det är helt hysteriskt med tomtar odyl där, jag var där tidigt i november på konferens och det hade börjat bli fullbokat på hotellen!).

Nä, men jag gissar på många ställen i Dalarna skulle passa :)
 
Det är ju inte Disney, men norra Tyskland är himla mysigt om ni väljer tex Lübeck som har så fina hus och stadskärna.
 
Vad innebär "Disneykänsla"? Är det otroligt vacker snö du menar så är det långt norrut du ska, typ Kiruna, eller inåt landet i fjällkedjan dvs Åre etc.
 
Vad innebär "Disneykänsla"? Är det otroligt vacker snö du menar så är det långt norrut du ska, typ Kiruna, eller inåt landet i fjällkedjan dvs Åre etc.

Njae, behöver inte vara så mycket snö alls.
Mer massa pynt, stora fina granar, musik överallt osv. Sådär överjuligt :p
 
Colmar, i Frankrike, är en gullig stad med en julmarknad utöver det vanliga, som dessutom håller på ända till den 31/12 (annars slutar julmarknader ofta innan jul). Har varit där flera gånger och alltid lika sagolikt!
 
Njae, behöver inte vara så mycket snö alls.
Mer massa pynt, stora fina granar, musik överallt osv. Sådär överjuligt :p
Köpenhamn och heldag på Tivoli! Det finns många hotell som har paketpriser. Vi var där för en vecka sen, bodde på Tivoli hotel som ligger ca 15 min promenad från parken. Inne på området är det jul överallt! Tomten hälsade oss välkomna och det finns små bodar med härliga affärer (typ pop-up stil), musikparad med jämna mellanrum, glitter och kulor överallt, tomtescener att titta på. Glöggstugor också! Och man måste inte åka karuseller på Tivoli, det finns mycket annat! Bra restauranger, konsertsal med akvarium i foajén, ljusshow med musik på dammen etc. Och inte för långt bort, bara att ta tåget! :)
 

Liknande trådar

Samhälle I Sverige då... Jag vill med 4 pers åka från Malmö till Umeå. Kollat flyg vilket skulle gå på 20 000 kr tur och retur. Det är inte...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 747
Senast: VLMF
·
Tjatter Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna). Jag planerar...
Svar
11
· Visningar
1 264
Senast: Amha
·
Fritid Jag skulle behöva hjälp med ideer på vart jag skulle kunna åka på min semester nästa år. Jag skulle vilja åka bort en vecka och med en...
Svar
8
· Visningar
660
Senast: Milosari
·
Mat Jag hittade idag ett buskage fullt med stora jättefina slånbär. Plockade en hel gryta och tänker göra sloe gin till julen. Men nu ska de...
Svar
5
· Visningar
464
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp