Resa 🧳

karamelldrottningen

TrÄdstartare
Nu reser inte jag hysteriskt mycket oavsett pandemi eller inte. Men tÀnker att det har mÄnga fördelar med en befolkning som reser, ser andra kulturer, fÄr vila upp sig, festa osv osv.

Norge verkar vara vÀrldsledande (?) inom flyg och miljö (rÀtta mig hÀr om jag har fel). Dels har de rÄd och dels mÄste de ta flyget mÄnga gÄnger Àven inom landet pga svÄrtillgÀngligt.

TÀnker vi lÄngsiktigt Àr det inte helt omöjligt att resor kommer att ske lÄngt bort. Vi vet att ekonomi har en enormt stor betydelse oavsett vad det handlar om och resor Àr inget undantag.

Vi - dvs jorden befolkning. Vill uppleva och se nytt. NÀsta steg blir att se mer. Vissa talar om resor till rymden. Blir det nÀsta grej?
Men hur rimligt Àr det nÀr vi inte ens kan reglera vettigt resande inom jordens grÀnser?

Hur tÀnker ni om detta?
 
Inget svar pÄ din frÄga, men jag tycker personligen att det Àr viktigt att mÀnniskor kan och fÄr resa ut i vÀrlden, Àven med flyg. Det anser jag vara viktigare Àn att vi fÄr en aldrig sinande ström av billiga varor levererade med flyg frÄn ffa Kina. Jag Àr ju flygintresserad och har en app i mobilen dÀr jag ser alla flyg som passerar, inte bara rakt över oss utan jorden runt. Och jag kan lugnt pÄstÄ att det nÀstan Àr 50% av flygplanen som Àr cargo, dvs fulla med diverse jox som vi i vÀst vill fÄ tillgÀngligt snabbast möjligt. China Cargo gÄr i skytteltrafik dygnet runt. Jag menar att vi hellre bör se över vÄra shoppingvanor Àn att sluta resa.
 

Liknande trÄdar

  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat vÀldigt mycket Ängest och frustration hos mig pÄ senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
17 156
Senast: Mineur
·
Relationer Varning för vÀÀÀÀldigt lÄngt inlÀgg! Jag skriver sÀllan personliga saker hÀr men nu kÀnner jag att jag skulle behöva andras syn pÄ...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 117
Senast: alazzi
·
Kropp & SjÀl Nu Àr jag ute i vÀldigt god tid, vet inte om det kommer att ske ens. Dock eftersom det nu Àr det andra gÄngen i mitt liv jag sitter i...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 052
Senast: 95johsv
·
Övr. Hund Idag, för tvĂ„ Ă„r sen, Ă„kte jag och skulle titta pĂ„ en hund som skulle skĂ€nkas bort för Ă€garen skulle flytta till Norge. Det var akut...
Svar
5
· Visningar
1 132
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp