Resegarderob som handbagage

R

Raderad medlem 6459

Hej hörrni!

Visst brukar väl såna resegarderober gå som handbagage hos de flesta flygbolagen? Jag ska flyga AirFrance snart och behöver ha mina klänningar i en resegarderob med mig på planet. Det bör väl inte vara några problem?
 
Kanske bäst att kolla med Air France. Så här säger finnair: Ja, du kan ta med en resegarderob som handbagage om den ligger inom den tillåtna storleken för handbagage (56 x 45 x 25 cm). Observera att en resegarderob ersätter det normala handbagaget. Utöver resegarderoben får du ta med en personlig tillhörighet, exempelvis en liten handväska, en liten väska för bärbar dator eller en liten ryggsäck, maximala mått 40 x 30 x15 cm. Läs mer om handbagage.

FINNS det så små resegarderober??
 
Tack @mandalaki , jag visste att jag hade sett det där någonstans! Jag ringde dem nu och jag måste göra en request för att få ta med mig resegarderoben med klänningarna i kabinen och så får man besked sedan ("förhoppningsvis inom 24 timmar") om huruvida man får ta med den eller ej :nailbiting:.
 
De gånger jag testat har det varit helt okej, den går ju att lägga ovanpå väskorna på hyllan. Det har faktiskt varit mer problem med den vanliga kabinväskan (som har ett par cm tillgodo på godkända mått) som inte alltid får åka kabin.

Jag är faktiskt väldigt sugen på en resegarderob som går att vika ihop till format en vanlig väska, det känns som ett mycket smidigare sätt att packa.
 
@Sassy Skönt att höra!! Jag hoppas de ska godkänna att jag tar med den, vill absolut inte checka in och riskera att inte få med mig mina klänningar nämligen.
 
Jag är faktiskt väldigt sugen på en resegarderob som går att vika ihop till format en vanlig väska, det känns som ett mycket smidigare sätt att packa.
Har du en länk till en sån? Låter ju som en jättebra grej!
 
Jag har sett många som flyger med resegarderob på flera olika bolag, osäker på om något av dem varit Air France eller inte dock.

De brukar väl ofta gå att vika ihop lite extra om det skulle behövas? För att exempelvis få plats i en sån där nätbur som ska mäta storleken på handbagage. Och sen som @Sassy säger, att man kan lägga den på hatthyllan när man väl är på planet.

Hoppas att du får godkänt i förväg, det är ju skönt att veta helt säkert såklart.
 
@niardasp Jag är osäker på om min går att vika ihop såpass att den håller sig inom godkända mått. Men jag ska testa ikväll! Min pappa checkar alltid in hela resegarderoben men det skulle jag verkligen inte våga :p.
 
Du ska väl mellanlanda också? Svetten vid sista bagagebandet ... :nailbiting:
Ja exakt! En vanlig mellanlandning och en teknisk mellanlandning. Känner mig icke så lugn och cool att jag törs chansa 🙈.

@niardasp Kom på nu att min resegarderob är för bred för att klara måtten så det spelar ingen roll hur jag än viker den :down:.
 
Håller tummarna för positivt besked av flygbolaget då! Sen är ju frågan om de faktiskt kommer mäta den på flygplatsen men det känns ju risky att chansa...
Tack! Och ja, chansa törs jag inte, särskilt inte med AirFrance som både jag och min man upplever som väldigt anala.
 
Nu har jag gjort min förfrågan! Håll en tumme om ni kan, vill så gärna få ha med mig dem i resegarderoben :nailbiting:.

Så frustrerande att se att detta skrevs nyss och att det därför inte finns någon rimlig möjlighet att få svar på om det gått när man scrollar ner....
 

Liknande trådar

Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 473
Senast: Paddington
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 131
Senast: Sassy
·
  • Artikel
Dagbok Efter 40 minuter i telefonkö, hos sjukresor När ska du åka? 8.40 och ska vara där för incheckning 2 1/2 timme tidigare. Hur dags...
Svar
3
· Visningar
549
Senast: IngelaH
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 703
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp