Reservera en häst

Skypaw

Trådstartare
Hej på er! Jag undrar lite vad för typ av kontrakt man kan utforma i samband med reservation av en häst? Har läst att en del inte har kontrakt men att det är något man borde ha enligt vissa. Hittar bara vanliga köpekontrakt. Går det att skriva ihop ett själv? Där det står att handpenning är betalad, när besiktning ska ske samt när köpet ska ske mm.
:)
 
Hej på er! Jag undrar lite vad för typ av kontrakt man kan utforma i samband med reservation av en häst? Har läst att en del inte har kontrakt men att det är något man borde ha enligt vissa. Hittar bara vanliga köpekontrakt. Går det att skriva ihop ett själv? Där det står att handpenning är betalad, när besiktning ska ske samt när köpet ska ske mm.
:)
Enklast är väl att använda ett färdigtryckt köpekontrakt, där finns det färdiga klausuler om handpenning, besiktning, leverans o s v.
 
När jag köpte höst, -02, så skrev vi en klausul i köpeavtalet om att köpet avbryts och handpenning återbetalas om inte hästen går ua genom besiktning.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: Bee
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
537
Senast: Murray
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 437
Senast: hollypolly
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 769
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp